به گزارش ایرنا، در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مداحان اهل بیت(ع) در سوگ شهادت آن بانوی گرامی اسلام(س) نوحه سرایی کردند و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) نیز با پیوستن به هیات های عزاداری همراه مراجع تقلید، در این مصیبت بزرگ بر سر و سینه زدند، اشک ماتم ریختند و سوگواری کردند.
آیت الله حسین وحید خراسانی از خیابان شهدای شهر مقدس قم، به خیل عظیم عزاداران فاطمی پیوست و تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سوگواری و سینه زنی پرداخت.
هم چنین آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز از خیابان انقلاب اسلامی شهر مقدس قم، به سوگواران حضرت فاطمه زهرا(س) پیوست و به عزاداری پرداخت.
پیاده روی و عزاداری تعدادی از مراجع تقلید، سنتی چند ساله است که در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر مقدس قم برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، آیین های عزاداری در مسجدها، بقاع متبرکه امامزادگان(ع)، تکیه ها و حسینه های سراسر استان برگزار شد و خطیبان در رابطه با سیره و زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) سخنرانی کردند و مداحان در سوگ آن حضرت به مرثیه سرایی پرداختند.
حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد، نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی هم چون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.
حضرت فاطمه زهرا(س) در حالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنا بر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسید.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.