به گزارش ایرنا، در این مراسم که برخی شخصیت ها و مسئولان از جمله آیت الله فاضل لنکرانی و سردار مجتبایی فرماندهی نیروی انتطامی قم از شرکت کنندگان آن بودند، امام جمعه موقت کاشان پیروی محض از ولایت را از ویژگی های دخت نبی مکرم اسلام دانست، و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) هیچ گاه دست از پشتیبانی امیرالمومنین (ع) بر نداشت.
حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام با بیان اینکه آن بانوی گرامی اسلام حرکت در مسیر ولایت را بهترین اعمال دانسته و بواسطه برخورداری از بصیرت به بهترین شکل ممکن این راه را برای خود انتخاب کرد، افزود: در زمانی که خانه آن حضرت مورد هجوم دشمنان اسلام قرار گرفت، صدیقه کبری با توجه به آگاهی کاملی که از حوادث و اتفاق های در شرف وقوع داشت جهت حفظ جان نخستین پیشوای شیعیان برای باز کردن درب خانه و رویارویی با کسانی که با پررویی و بی حیایی به خانه علی آمده و قصد جان آن امام همام را کرده بودند، به پشت درب خانه رفت.
حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد.
حضرت فاطمه زهرا(س) در حالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسید.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.