به گزارش ایرنا، در این مراسم که آیات عظام نوری همدانی، علوی گرگانی و آیات علوی بروجردی، فاضل لنکرانی، دری نجف آبادی و سید مهدی صادقی استاندار قم حضور داشتند، پس از مداحی مداح اهل بیت به مناسبت شام غریبان جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س) ،یکی از خطبای برجسته کشور طی سخنانی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی را مرجعی عظیم الشان، پرچم داری جامع الشرایط، استوانه ای از علم و عمل و فقاهت و نمونه ای از جهاد و مبارزه توصیف کرد، و افزود: دوران زندگی آن مرد بزرگ شنیدن و گفتن فراوان دارد و برای روحانیت و حوزه های علمیه سرمشق است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد فاضلی،تدریس بیش از6 دوره فقه و اصول در حوزه علمیه قم را از جمله سوابق درخشان علمی آن مرجع فقید عنوان کرد، و افزود: در طول نیم قرن تعداد زیادی شاگرد، مجتهد، مدرس و استاد توسط آن عالم وارسته تربیت شده است.
وی یادآور شد: آیت الله فاضل لنکرانی در کنار فعالیت های علمی و فقهی، حساترین نقش را در عرصه جهاد و مبارزه با طاغوت در همراهی با استاد خود حضرت امام راحل ایفا کرد و در این راه متحمل تبعیدها و شکنجه های فراوانی نیز شد.
آیت الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید در سال 1310 هجری شمسی متولد و در 26 خرداد ماه سال 1386 نیز به دیدار حق شتافت و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.