ناصر حمزه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: آموزش و پرورش قم برنامه های ویژه ای همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در روز گذشته، امروز و فردا برای دانش آموزان دختر و پسر مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم تدارک دیده است.
وی اضافه کرد: روز گذشته تجمع دانش آموزان دختر با حضور 2 هزار تن در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد که برگزاری آیین خطبه خوابی، مرثیه سرایی و مداحی از جمله برنامه های این تجمع بود.
وی ادامه داد: امروز نیز چهار هزار دانش آموز پسر با حضور در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر در عزای شهادت حضرت زهرا(س) سینه زنی و مرثیه سرایی کردند.
حمزه ای گفت: همچنین فردا برنامه عزاداری با عنوان «تجمع فرزندان فاطمی» ساعت 18 همزمان با نماز مغرب و عشا با حرکت از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) ترتیب می یابد.
به گفته وی، در این برنامه 6 هزار دانش آموز پسر سادات از تمام مقاطع تحصیلی به جز پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی به همراه پدرانشان برای حضور در آیین عزاداری شام شهادت حضرت زهرا(س) دعوت شده اند.
وی افزود: بسته های فرهنگی برای حاضران در این آیین از جمله شال، پرچم و کتاب خطبه حضرت زهرا(س) اهدا می شود و با برگزاری مسابقه کتابخوانی تعدادی نیز برای اعزام به سفر عتبات عالیات با قید قرعه انتخاب می شوند.
حمزه ای، مهم ترین هدف برگزاری این آیین ها را آشنایی دانش آموزان با سجایای اخلاقی حضرت فاطمه(س) عنوان و بیان کرد: ولایتمداری این بانو، تبیین ویژگی های رفتاری و اخلاقی ایشان و معرفی حضرت فاطمه(س) به عنوان الگویی تمام عیار برای جامعه از دیگر اهداف این آیین هاست.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز آیین مشابهی با حضور سه هزار دانش آموز برگزار شد و با توجه به استقبالی که از این آیین شد امسال تعداد شرکت کنندگان 2 برابر شده است.
وی افزود: جمعیت دانش آموزان سادات پسر در قم بیش از 10 هزار تن است ولی به دلیل کمبود فضا فقط 6 هزار تن دعوت شده اند.
معاون آموزش و پرورش قم بیان کرد: همچنین در طول ایام فاطمیه حدود 150 تن از مبلغان با هدف آشناسازی دانش آموزان با سیره فاطمی، هر کدام در چهار مدرسه اقدام به برگزاری برنامه های عزاداری و فرهنگی نمودند.
در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.