در این مطلب می خوانیم:
برای ایجاد اشتغال فراگیر باید از کارآفرینان حمایت شود. کارآفرینان همان تولید کنندگان هستند که سرمایه فکری و سرمایۀ مادی خود را به آوردگاه صنعت آورده اند تا به اقتصاد ملی کمک کنند. اگر این نگاه بر مدیران و آحادکسانیکه تصمیم گیرندگان
بخشهای مختلف دولت هستند و در ارتباط با تولید کنندگان مسئولیت دارند باشد. مطمئن باشید اشتغال نه تنها زیاد بلکه با کمبود افراد مواجه می شوید، اما اگر به تولیدکننده که همان کارآفرین است با نگاه سرمایه دار که
می خواهد با تصاحب ارزش افزوده بر روی محصول خون کارگر را به شیشه کند و او را استشمار نماید باشد. به جایی نخواهید رسید. حتی اگر رئیس جمهوری اعلام کند هر کار فرمایی که با ایجاد اشتغال ، همچنین آموزش کارگران اقدام کند یک سال از دادن حق بیمه سهم کار فرما معاف می باشد. نمی توانیم بر معضل بیکاری فائق آئیم.
اما چه کسانی دست اندرکار ریل گذاری برای کارآفرینان و صاحبان صنایع و کارخانجات هستند. آیا فقط وزارت صنایع و سازمان های صنعت معدن و تجارت در استانها مسئول حمایت از تولیدکننده اند یا ادارات مالیات ، سازمان تامین اجتماعی ، شرکت برق ، سازمان آب و فاضلاب – شهرداری و مخابرات هم باید در چرخه تولید، حمایتگر باشند. رفتار هر یک از کارمندان در سازمانهای مختلف که با یک کارآفرین مواجه می شوند می تواند موجب تشویق یا دلسردی او بشود.
کارآفرینان سربازان خط مقدم جهبه اقتصاد مقاومتی اند که باید مانند قهرمانان ملی از آنان تجلیل شود و مورد احترام و اکرام قرار گیرند. امروز در شرایط کنونی جامعه که معضل بیکاری و در پی آن ناهنجاری های اجتماعی رو به فزونی است هر فرد شرافتمندی که خود را در عرصه کار و تولید در معرض کار و تلاش قرار دهد واقعا یک مجاهد فی سبیل ا... است.
/8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری - انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.