به گزارش ایرنا،وی چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب قم در مصلای قدس قم افزود: متاسفانه برخی کتاب هایی که مجوز چاپ گرفته و منتشر شده از محتوا تهی است که این امر لزوم نظارت بر محتوای کتاب ها را نشان می هد.
آیت الله سبحانی گفت: اگر کتاب هایی چاپ شود که در لفظ و کلمات زیبا بوده ولی ضد اخلاق را درمیان جوانان ترویج کند این نوشته مورد نفرت خدا است.
وی قم را مرکز ثقل اسلام و تشیع دانست و گفت: وجود انتشارات متعدد در قم موجب شده تا شاهد اوج گیری فرهنگ اسلامی در این شهر باشیم.
این مرجع تقلید تاکید کرد: نهضت عظیمی پس از انقلاب به وجود آمده تا بی سوادی را از کشور حذف و ملت را آشنا به نوشتن و آگاه به سواد کند، این حرکت ارزشمندی است.
آیت الله سبحانی، با بیان اینکه باید به آنچه که نوشته می شود دقت کرد گفت: باید در نوشته ها توجه شود که آیا این نوشته مشکل اخلاقی، اقتصادی و اخلاقی و یا یکی از مشکلات مردم را برطرف می کند.
وی با بیان اینکه سال ها است که در کشور با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم آیا در این سال ها قلم اقتصاددان های ما توانسته آن این مشکل را حل کنند تصریح کرد: الان به وسیله فضای مجازی زیر بمباران تبلیغات علیه اسلام و خدا شناسی هستیم باید پرسید در برابر این هجوم به افکار جوانان ما، چه نوشته ای نگارش شده کرده ایم.
دراین مراسم افتتاحیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیر حوزه های علمیه کشور و جمعی از علما و شخصیت های حوزوی و دانشگاهی حضور داشتند.
پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب قم تا پنجم اسفندماه به مدت 10 روز در وسعت 13 هزار متر مربع در مصلای قدس قم میزبان علاقه مندان است.
دردو نمایشگاه بیش از 80 هزار عنوان کتاب در250 غرفه وجود دارد که 27 هزار عنوان توسط 70 ناشر خارجی از کشورهای اردن، عراق، سوریه، لبنان، امارات و عربستان و 80 هزار عنوان کتاب توسط 250 ناشر داخلی عرضه شده است.
در سفر یک روزه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم علاوه بر افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین، مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی شهر پردیسان قم نیز به بهره برداری رسید. این مجتمع دارای کتابخانه، سالن مطالعه و سالن آمفی تئاتر است و با افتتاح آن بخشی از نیاز منطقه پردیسان قم به زیرساخت های فرهنگی را برطرف می کند.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.