محمد وزیری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در مسابقات انتخابی تیم ملی که روز گذشته در سیرجان برگزار شد، امیر عبدی در وزن 51 کیلوگرم در رده نوجوانان موفق به کسب رتبه اول و به تیم ملی دعوت شد.
وی ادامه داد: در رده جوانان نیز علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم قهرمان شد، محمد رضایی در وزن 82 کیلو مقام دوم، محمد جواد رضایی رتبه سوم و مهدی قربانی در وزن 55کیلو رتبه چهارم مسابقات کشتی را کسب کردند و به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
وی اظهار داشت: این رقابت ها، مرحله نهایی مسابقات کشتی انتخابی تیم های ملی در 2 گروه سنی نوجوانان و جوانان بود که در هر 2 رده تیم هایی از استان قم اعزام شده و در نهایت مقام های شایسته ای توسط ورزشکاران قمی کسب شد.
وزیری بیان داشت: تیم ملی کشتی فرنگی ایران در 2 رده جوانان و نوجوانان سال آینده باید در مسابقات آسیایی شرکت کند و این بازیکنان برای این مسابقات انتخاب شدند.
وی ادامه داد: زمان و مکان مسابقات آسیایی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان هنوز اعلام نشده است.
مرحله نهایی مسابقات کشتی انتخابی تیم های ملی در 2 گروه سنی نوجوانان و جوانان و بخش های آزاد و فرنگی در مجموعه ورزشی امام علی(ع) سیرجان برگزار شد و شب گذشته به پایان رسید. در این دوره از رقابتها 420 کشتی گیر حضور داشتند که نفرات برتر برای مسابقات آسیایی و جهانی آماده خواهند شد.
رئیس هیات کشتی قم با اشاره به آخرین وضعیت مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام راحل نیز گفت: برگزاری این مسابقات در روزهای 24 و25 اسفندماه در قم قطعی شده و 10 تیم کشتی برتر جهان نیز در این رقابت ها شرکت می کنند.
وزیری تصریح کرد: این مسابقات به مدت 2 روز در سالن ورزشی شهید حیدریان قم برگزار خواهد شد و علاوه بر تیم ملی کشورمان، یک تیم منسجم از استان قم نیز شرکت خواهد کرد.
مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام یادگار امام راحل در تیرماه امسال نیز با حضور تیم هایی از 14 کشور جهان و پنج تیم از جمهوری اسلامی ایران در قم برگزار شده بود که در نهایت تیم های ایران، آذربایجان، ترکیه و ارمنستان به ترتیب اول تا چهارم شدند.
در این رقابت ها تیم های کشتی فرنگی کشورهای عراق، تاجیکستان، آذربایجان، قرقیزستان، سوریه، صربستان، ایتالیا، اوکراین، ارمنستان، گرجستان، فنلاند، بلغارستان، لبنان و ترکیه حضور داشتند.
این مسابقات از دهه 80 به صورت منظم در قم برگزار می شد ولی از سال 1390 تا امسال به خاطر نبود امکانات، این رقابت ها در قم برگزار نشد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.