به گزارش ایرنا، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در این مراسم احیای فاطمیه را احیای همه حقیقت ها دانست٬ و اظهار داشت: احیای فاطمیه برای این است که وجودمان را به نور فاطمه منور نموده و با این نور به خدا مقرب شده و تقرب پیدا کنیم.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی با اشاره به جایگاه ویژه دختر گرامی نبی مکرم اسلام (ص) افزود: فاطمیون و فاطمی ها باید بدانند برای کسی عزاداری می کنیم که خدا مثال نور وجودش را وجود آن حضرت می داند.
وی ادامه داد: خداوند به بشر می گوید اگر می خواهید رشحه ای از نور من که حقیقت همه آسمان ها و زمین است را مشاهده کنید آن را در وجود پیامبر اکرم(ص) و حضرت فاطمه(س) ببینید.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه گفت: جامعه ما تا فاطمی نشود هیچ گاه مهدوی٬ علوی و حسینی نیز نخواهد شد از این رو باید بیش از پیش دنبال شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) باشیم.
عضو جامعه مدرسین با تقدیر از برگزار کنندگان این سوگواره افزود: شاعران آئینی یکی از افتخارهای بزرگ کشور و مکتب تشیع محسوب می شوند چرا که تا حدودی زیادی جامعه را به سمت شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) حرکت می دهند.
در این آیین معنوی چند تن از شاعران برجسته از جمله محمد علی مجاهدی پدر شعر آئینی کشور اشعاری را به زبان های فارسی، عربی و ترکی در مدح و رسای حضرت زهرا(س) قرائت کرد.
حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه (س) به دنیا آمد.آن حضرت به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11هجری قمری به شهادت رسیدند.
7403/ 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.