به گزارش ایرنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم دراین جلسه گفت: فعالیت اسنپ ( تاکسی اینترنتی ) درقم به دلیل عدم اخذ مجوز از شهرداری غیرقانونی است و تا زمانی که این مجوز گرفته نشود، نمی تواند در این شهر فعالیت داشته باشد.
عباس ذاکریان افزود: واگذاری خدمات به سمت بخش خصوصی در دست پیگیری است تا مدیریت بهتری در حوزه جابجایی مسافر صورت گیرد.
هم اکنون 6 هزار تاکسی در سطح شهر قم وجود دارد که این تعداد شامل 2 هزار و 300 تاکسی خطی، 2 هزار و 400 تاکسی گردشی و یک هزار دستگاه تاکسی بیسیم است و باقیمانده تاکسی‌ها بین قم و شهرهای اقماری تردد دارند.

** سید مجتبی سبحانی عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به این که نمی توان جلوی اسنپ را گرفت گفت: شرکت های خصوصی در حال توسعه هستند از این رو نباید هزینه های بخش تاکسیرانی را اضافه کرد چرا که این امر باعث می شود تا نتوانند با بخش خصوصی رقابت کنند.
وی ادامه داد: نباید هزینه های دریافتی از تاکسی ها افزایش یابد.

**روح الله امراللهی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نیز با بیان این که تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در سال 97 به هفت درصد رسیده است گفت: وانت بارها از پنج تا 10 درصد با افزایش تعرفه ها، سرویس مدارس نیز با افزایش 12 درصدی روبه رو شدند.

** حسن مالکی نژاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه با اشاره به این که 40 دستگاه اتوبوس وارد سیستم حمل و نقل عمومی شد گفت: همزمان با 22 بهمن ماه این تعداد از منطقه پردیسان مردم ولایت مدار را برای حضور در راهپیمایی به داخل شهر انتقال دادند.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی افزود: این تعداد اتوبوس برای خدمات رسانی در حمل و نقل عمومی به مردم استان قم، نقش مهمی ایفا می کند.
هم اکنون 95 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شهردرای قم شامل 258 اتوبوس و 130 مینی بوس متعلق به بخش خصوصی است و تنها 50 دستگاه متعلق به شهرداری است که با اضافه شدن 40 اتوبوس خریداری شده سهم شهرداری قم در ناوگان حمل و نقل عمومی به 35 درصد افزایش می یابد.

**مجید اخوان عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز عدم دریافت مبلغ 200 هزار ریال تعرفه ورودی از اتوبوس های غیر ایرانی جهت ورود به پایانه مرکزی گفت: سال 94 شورا مصوبه ای داشته است که از اتوبوس های عراقی و پاکستانی که وارد استان قم می شود این مبلغ را پرداخت کنند.
وی گفت: دریافت این مبالغ باعث ایجاد ترافیک در هسته مرکزی شهر می شود که برای تسهیل در رفت و آمد اتوبوس ها باید این مصوبه برداشته شود.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.