به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار، عصر پنجشنبه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید افزود: کانکس های موقت حق مردم منطقه زده است طی برنامه ریزی های صورت گرفته بعد از بازسازی ساختمان ها و استقرار مردم در منطقه زلزله زده غرب کشور که یک سال زمان می برد کانکس ها از آنها خریداری می شود تا برای حوادث احتمالی انبار شود.
وی افزود: در حال حاضر به سرعت کار خاکبرداری و نقشه برداری در منطقه غرب کشور صورت می گیرد تا بتوانیم بخشی از نیازهای مردمی را رفع کنیم.
وی با اشاره به این که ساخت و سازها نیازمند نظارت است گفت: اگر ساخت و سازها بر اساس اصول معماری اسلامی و ایرانی صورت بگیرد شاهد این وضعیت نخواهیم بود.
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، ادامه داد: پیشگیری از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی است از این رو باید ساخت و سازها با کیفیت مورد توجه قرار گیرد ضمن این که در حال حاضر دنیا با به کارگیری علم و فناوری خویش را ایمن کرده است و خانه هایی ساخته می شود که در برابر زلزله استحکام دارند.
وی خاطر نشان کرد: روزانه حدود 60 الی 70 زلزله با ریشتر کم در کشورمان اتفاق می افتد که اگر گسل ها در تهران فعال شود زندگی 10 میلیون تن به مخاطره می افتد.
وی با بیان این که در منطقه زلزله زده غرب 15 هزار کانکس موقت اهدا شده است گفت: از این تعداد سه هزار و 500 کانکس توسط مردم تهیه و اهدا شده است.
وی گفت: 120 هزار واحد مسکونی در منطقه زلزله شده ارزیابی و تعیین خسارت شده اند که از این تعداد 19 هزار واحد نیاز به بازسازی دارد.
نجار، از تشکیل گروهی جهت بررسی مشکلات برف خبر داد و گفت: برف در البرز و تهران مشکلاتی ایجاد کرد که همه مسئولان مربوطه در این حوزه تلاش کردند ضمن این که نیاز به بررسی وضعیت بزرگراه ها و فرودگاه ها برای پیشگیری از بحران داریم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.