به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد غروی جمعه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد امام زین العابدین (ع) قم، اظهار داشت: اگر حضور ایران در منطقه نبود وضعیت کشورهای لبنان، سوریه و عراق به شکل دیگری رقم خورده بود.
وی افزود: فارغ از توفیقات بدست آمده در زمینه های علمی، سیاسی و فرهنگی ایران درحال حاضر از وزنه های سیاسی جهان به شمار می رود و قدرتی است که می تواند با قدرت های بزرگ دنیا گفت و گو نموده ، و حتی آنها را به چالش بکشاند.
غروی با اشاره به موضوع برجام آن را در مجموع برای نظام اسلامی یک مصلحت عنوان کرد و افزود: برجام با نظر رهبری قدم به قدم پیش رفت و قدرت سیاسی فرزندان نظام را نشان داد.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اقتدار نظام اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی افزود: اینکه در یک مقطعی برای یک سری از مردم مشکلاتی پیش می آید و در نتیجه شبکه های مجازی نیز ورود پیدا کرده و قصد مانور دادن دارند اما مردم با آمدن به صحنه آنها را در جای خود می نشاند و به دشمنان داخلی و خارجی تو دهنی می زنند حاکیاز قدرت نظام است.
وی با بیان اینکه امروز هجمه های فرهنگی علیه ارزش های دینی حتی نسبت به رژیم گذشته نیز بیشتر شده است، افزود: با توجه به ظهور و پیدایش شبکه های مجازی و ماهواره ها، تکنولوژی دیگری بر دنیا حاکم است که البته باید با برنامه ریزی ابتکار عمل را به دست بگیریم.
غروی در بخش دیگری از سخنان خود با نورانی خواندن انقلاب اسلامی قدر دانستن این نعمت بزرگ را ضروری دانست و افزود: اگر دفتر ننگین حکومت شاه و حکومت های خودکامه گذشته ایران را ورق بزنیم به درستی به انگیزه کارگزاران این حکومت ها پی می بریم.
وی رژیم های دیکتاتوری و شاهنشاهی سابق حاکم بر کشور را لجنزارهای متعفن توصیف کرد و افزود: حکومت پهلوی چه پهلوی اول و چه پهلوی دوم در مسائل اخلاقی و غیر اخلاقی به شدت فاسد بود و باوابستگی های خود لطمه های فروانی به حیثیت وجودی نظام ایران وارد کرد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در رژیم پهلوی کسی که در راس حکومت قرار داشت فسادی های زیادی بر او حاکم بود و افراد زیادی توسط او بدبخت شدند، افزود: سردمداران حکومت شاه شب و روز در فساد و تباهی غوطه ور بودند و در مقابل، کسانی که تبعیت از حق می کردند و انتطار داشتند فرهنگ ایران به فساد کشیده نشود در زندان ها تحت شکنجه به سر می بردند، که بسیاری از آنها نیز به شهادت رسیدند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یادآوری خفقان کشور در دوران ستم شاهی گفت: در آن زمان به دلیل شرایط استبدادی حاکم، کسی امکان صحبت کردن نداشت تمام مهره های اداره کشور باید عملا توسط خاندان پهلوی انتخاب، و به در امور مختلف قرار می گرفتند و وابستگی های رژیم سابق تنها به مسائل اقتصادی محدود نبود بلکه در زمینه های سیاسی نیز برای تسلط بر مردم دادن امتیازهایی را به ابرقدرت ها شاهد بودیم.
این مراسم به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری و جبهه پیروان خط امام و رهبری قم ترتیب یافته بود.
7403/ 6133/خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار:مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.