سید داود حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح فروردین ماه امسال توسط رئیس مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی شد و پیش بینی می شود در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح که هزینه آن 300 میلیارد ریال برآورد شده، 13 هزار جمعیت ثابت و فصلی این روستاها از نعمت گاز برخوردار می شوند.
به گفته وی، تاکنون 10 کیلومتر لوله کشی خط انتقال گاز به این روستاها انجام شده و تا اتمام طرح باید 10 کیلومتر دیگر نیز لوله کشی شود.
حسینی به اجرای طرح مجتمع آبرسانی سه روستای قاهان، بنابر و جمیزقان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح که فروردین ماه امسال آغاز شده با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال انجام است.
وی اضافه کرد: اعتبار این طرح 10 میلیارد ریال است که در راستای جلوگیری از هدررفت آب این روستاها اجرا می شود و پیش بینی شده تا شهریورماه سال آینده به اتمام برسد.
وی خاطرنشان کرد: استاندار قم امروز در سفر به بخش خلجستان از 2 طرح گازرسانی و مجتمع آب رسانی بازدید می کند و نشستی نیز با مردم روستای مهر زمین که دورترین روستای این بخش نسبت به استان قم است، خواهد داشت.
روستای مهرزمین 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.
بخشدار خلجستان افزود: استاندار قم در این سفر با خانواده نخستین شهید این بخش نیز دیدار و گفت و گو می کند.
بخش خلجستان 321 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.
وی بیان کرد: با مدیریت صحیح برنامه ریزی خوبی در راستای جشن های دهه فجر صورت گرفته و هر شب آیین های جشن در چند روستای این بخش برگزار می شود.
بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل 2 دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.
ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.
مردم این بخش در حوزه های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و بیشتر محصولات کشاورزی خلجستان شامل توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور است.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.