به گزارش ایرنا، رئیس شورای هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی استان قم دراین جلسه اظهار داشت: در دهه مبارک فجر برنامه های گسترده ای برنامه برای عموم مردم در نظر گرفته شده است که 2 هزار برنامه ویژه بانوان با موضوع انقلاب محوری اجرایی می شود.
نصرت الله لطفی افزود: امسال شعار دهه فجر «سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی اقتدار همگانی و اقتصاد مقاومتی» انتخاب شده است که امیدواریم مردم با حضور حداکثری و پرشور خویش در این مراسم ها مشارکت کنند.
وی ادامه داد: امسال سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می باشد که بلوغ این انقلاب حساسیت های بسیاری را برای طمع دشمن برانگیخته کرده است که مردم همیشه درصحنه استان با حضور حماسه ای و تاریخی خویش، توطئه دشمنان را خنثی خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه ها نیز در این زمینه باید احساس تکلیف کنند و در برنامه های دهه فجر مشارکت عملی داشته باشند.
رئیس شورای هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه 24 کمیته برنامه ریزی برنامه های دهه فجر در بخش های مختلف تشکیل شده است گفت: همه نهادها در این کمیته عضویت دارند تا با بر اساس وظایف خویش و ضمن حفظ حرمت ایام فاطمیه در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.
وی گفت: خانه تاریخی امام راحل و پایگاه انقلاب اسلامی، یادآور مبارزات سیاسی امام خمینی (ره) است که برنامه های دهه فجر از این مکان شروع می شود.

** مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز در ادامه این جلسه گفت: برنامه های متنوعی توسط این سازمان برای عموم مردم در بقاع امامزادگان شاخص ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم افزود: این سازمان متولی برگزاری برنامه های فرهنگی و به ویژه قرآنی در سطح جامعه است از این رو از سال 95 تاکنون بیش از سه هزار حافظ زیر نظر این اداره کل و 2 هزار حافظ ار سایر موسسه های فرآنی در مسابقه های قرآنی شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین تا بیش از 9 هزار تن در سامانه قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ثبت نام کردند تا بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند از این تعداد بیش از هفت هزارتن از ثبت نام کنندگان در رشته ‌های مختلف حفظ قرآن کریم و 2 هزار تن در بخش مفاهیم قرآنی متقاضی هستند.

** مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از ساماندهی وضعیت نام های مغازه های سطح شهر گفت: این طرح در هشت سال گذشته با جدیت پیگیری شد ولی نه تنها بازخوردی نداشته است بلکه وضعیت بدتر هم شده است.
حمید رضا شیخ الاسلام افزود: شرایط فعلی جامعه به صورت خاص است از این رو باید به گونه مدیریت شود که نتایج مثبتی در جامعه داشته باشد و نباید هزینه ای برای مردم ایجاد کرد.
وی ابراز کرد: متاسفانه در سیستم مدیریتی، اعتقادی به یادگیری الکترونیکی وجود ندارد چرا که با تغییر روش ها می توان با استعلام از دستگاه های متولی به سرعت به مردم پاسخگو بود و در ساماندهی نام های انتخابی کمک شایانی کرد.

**معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به این که 33 هزار واحد صنفی در استان قم فعالیت می کنند گفت: نظارت بر نام های مغازه ها باید توسط اتحادیه های واحدهای صنفی صورت گیرد و اگر کسی تخطی از قانون کند مورد بازخواست قرار می گیرد.
یونس عالی پور گفت: فضای کاری در شرایط کنونی سخت است نباید برای مردم سخت تر شود از این رو این کار باید در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم قرار گیرد تا بر صدور مجوزها پیگیری کند.
وی تاکید کرد: این کار تخصصی است و در حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

** معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز دوره ها ویژه زوج های متقاضی طلاق گفت: این دوره برای افرادی که تقاضای طلاق دارند برگزار می شود تاکنون چندین دوره برگزار شده است که در هر دوره به صورت میانگین 250 زوج شرکت کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین مجید یزدی افزود: 24 درصد آمار افرادی که برای طلاق مراجعه کردند با حضور در این کلاس ها از طلاق انصراف داده اند.
وی خاطر نشان کرد: این دوره ها با همکاری اداره کل ورزش و جوانان قم در حال اجراست.
در پایان این جلسه از پوستر فراخوان تولیدات محتوایی فرهنگی و هنری در فضای مجازی با موضوع آسیب های اجتماعی رونمایی شد مهلت ارسال آثار تا 15 اردیبهشت ماه سال آینده به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
8138/ 6133/ گزارش: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.