در این مطلب می خوانیم:
روز یکشنبه برای مردمی که قم را به عنوان مسیر میانی در مسافرت انتخاب کرده یا به دنبال‌تردد میان این شهر و پایتخت بودند، روز سختی بود.
مسدود شدن هر دو مسیر جاده‌ای قم و تهران و در راه ماندن عده‌ای از هموطنان اما ارزش سیستم ریلی را برای حمل و نقل در مواقع بحرانی روشن کرد که موجب ازدحام بیش از حد مسافران در ایستگاه مرکزی قم شد.
البته برخی گزارش‌ها و خبرهای منتشر شده در فضای مجازی، حکایت از توقف قطار قم ـ تهران در میانه مسیر و بازگرداندن این قطار که چند برابر حد مجاز مسافر در خود می‌دید، توسط یک لکوموتیو داشت. هر چند محسن اعتماد، مدیرکل راه آهن قم به خبرنگار 19دی گفت که توقفی در کار نبوده و در حال حاضر حمل و نقل ریلی بهترین گزینه برای مسافران قم و تهران است.
وی با اشاره به اینکه در شرایط مسدود بودن جاده‌ها و سیستم هوایی، تنها مسیری که باز است ریل خواهد بود گفت: هیچ مشکلی در‌تردد ریلی میان قم و تهران وجود نداشت و قطارها از قم به موقع راه افتاده‌اند اما در ورودی تهران به دلیل‌ترافیک دچار مشکل شده‌اند.
مدیرکل راه آهن استان قم با گلایه از انتشار برخی شایعات در فضای مجازی گفت: اگر مسیر مسدود بود ما قطار را راه نمی‌انداختیم. قطار به موقع راه افتاده اما در ورودی تهران به دلیل وجود‌ترافیک سنگین متوقف شده است.
وی افزود: مشخص نیست کسانی که این موضوع را اعلام می‌کنند دنبال چه چیزی هستند.
اعتماد با اشاره به اینکه هزاران نفر که نمی‌توانند از مسیر قم ـ تهران به مقصد بروند، به ایستگاه مرکزی راه آهن آمادند اضافه کرد: قطاری که 300 نفر ظرفیت دارد را با هزار و 300 نفر راهی تهران کرده‌ایم تا مردم دچار مشکل نشوند.
وی افزود: در جاده ساعت‌ها عده‌ای برف‌گیر شده‌اند اما در خطوط ریلی با مقداری تاخیر بسیار راحت‌تر به مسیر خواهند رسید.
مدیرکل راه آهن استان قم ابراز کرد: حتی کسی که پرچم دار مخالفت با وجود ریل در شهر قم است خودش در مسیر تهران و به قم برف گیر شده است. این بزرگوار هم اگر از ریل استفاده می‌کرد می‌توانست بسیار ساده‌تر به مقصد برسد.
وی افزود: عده‌ای به دنبال این هستند که ایستگاه قم به محمدیه یا نقطه‌ای خارج از شهر برود اما نیاز مردم به ریل در مواقع بروز بحران نشان می‌دهد که وجود ایستگاه داخل شهر چقدر می‌تواند مفید باشد.
اعتماد با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران در راه آهن قم اضافه کرد: برای حل مشکل مردم حتی قطار اهواز را نگذاشتیم به محمدیه برود. گفتیم از داخل شهر بیاید تا 200 نفر را به تهران ببرد.
آنطور که وی می‌گوید تا بعد از ظهر یکشنبه بیش از 50هزار نفر از طریق ایستگاه راه آهن به سوی تهران و مشهد حرکت کردند و این موضوع نشان می‌دهد توسعه حمل و نقل ریلی راه نجاتی برای مواقع بروز بحران است.
مدیرکل راه آهن استان قم با اشاره به صف طولانی در راه ماندگان در ایستگاه مرکزی راه آهن قم برای پیدا کردن مسیری به سوی تهران افزود: تا آنجا که ممکن است سالن‌ها را به قطار اضافه کرده‌ایم تا ظرفیت قطارها اضافه شود.
8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری **انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.