به گزارش ایرنا،سید محمود حسینی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: این مراسم با حضور مسئولان و شخصیت های برجسته حوزوی، دانشگاهی و فرهنگی ترتیب یافته و به صورت رسمی از 26 بهمن تا 5 اسفند ماه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 20 پذیرای علاقه مندان به حوزه کتاب به ویژه کتاب های دینی است.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی نمایشگاه در استان قم دائر و نمایشگاه به صورت سالانه در قم برگزار می شود، گفت: ناشرانی از کشورهای لبنان، عراق، سوریه و اردن به همراه ناشران کتاب های دینی ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند.
حسینی اعلام کرد: 195 ناشر با 87 نمایندگی با 45 هزار و 179 عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارند ،بیشتر کتابهای موجود برای سال 2012 میلادی به بعد است.
وی گفت: 20 هزار عنوان کتاب نیز برای 75 ناشر از کشورهای خارجی است.
وی با بیان این که احتمال افزایش تعداد عنوان های کتاب تا زمان برگزاری نمایشگاه وجود دارد، گفت: طی 10 روز برگزاری این نمایشگاه، هر روز حداقل 2 نشست فنی و تخصصی با حضور فرهیختگان و پژوهشگران برگزار و بُن خرید کتاب نیز به مراجعه کنندگان داده می شود.
حسینی ، وسعت این نمایشگاه را 13 هزار متر مربع اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب در استان قم نداریم، در حالی که برای برگزاری نمایشگاه به 2 برابر فضای موجود نیاز داریم.
وی با بیان این که برای این نمایشگاه 10 میلیارد ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر یارانه 20 درصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هر یک از ناشران نیز از 10 تا 30 درصد کتاب های خود را با تخفیف به خریداران عرضه می کنند.

* برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم نیز در این نشست خبری گفت: سیزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان قم، هم زمان با پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب دین با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 25 بهمن ماه جاری در مصلای قدس شهر قم افتتاح می شود.
حمید خرمی اضافه کرد: این نمایشگاه به صورت رسمی از 26 بهمن تا 5 اسفند ماه امسال از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 20 پذیرای علاقه مندان به حوزه کتاب در بخش های گوناگونی هم چون دین، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دانشگاهی، هنر، حقوق، پزشکی و عمومی است.
وی با بیان این که 322 ناشر متقاضی حضور دراین نمایشگاه بودند، گفت:با توجه به محدودیت فضای نمایشگاهی در حوزه کتاب در استان قم، از این تعداد متقاضی، 136 ناشر با 93 نمایندگی پذیرش شدند که تلاش کردیم ناشران مطرح در نمایشگاه حضور داشته باشند.
وی اعلام کرد: بیش از 36 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه به علاقه مندان به کتاب عرضه می شود که با رایزنی های انجام شده مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون بُن کتاب با احتساب 20 درصد یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق بانک شهر به متقاضیان داده می شود.
خرمی افزود: به پژوهشگران، استادان و افراد دارای مدرک دکترا مبلغ 5 میلیون ریال، به طلبه های حوزه علمیه و افراد دارای کارشناسی ارشد مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال و به سایر مراجعه کنندگان با ارائه کارت ملی مبلغ یک میلیون ریال بن کتاب ارائه خواهد شد.
معاون اجرایی نمایشگاه کتاب استان قم اظهار کرد: علاوه بر یارانه 20 درصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هر یک از ناشران نیز از 10 تا 30 درصد کتاب های خود را با تخفیف به خریداران عرضه می کنند.
وی ایجاد بخش اطلاع رسانی کتاب را از ویژگی های این نمایشگاه برشمرد و اظهار کرد: مراجعه کنندگان با مراجعه به این بخش، می توانند کتاب مورد نظر خود را به آسانی در نمایشگاه جست وجو کنند.
این 2 نمایشگاه کتاب در قم با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، شهرداری قم، شرکت تعاونی ناشران قم، موسسه فرهنگی ناشران کودک و نوجوان استان قم، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نهاد نماز جمعه استان قم، اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم و صدا و سیمای مرکز قم برگزار می شود.
7406/ 6133/خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.