اکبر سلیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: راهداران به صورت شبانه روز مشغول کار هستند و در صورتی که مشکلی پیش نیاید، حداکثر تا 2 ساعت دیگر محور بازگشایی می شود.
وی خاطرنشان کرد: آزادراه قم- تهران که به دلیل بارش شدید برف و کولاک در محدوده منطقه نعلبندان و حسن آباد تهران از شب گذشته مسدود شده بود، از ساعت هشت صبح امروز باز شده است.
وی با بیان این که ترافیک در آزادراه قم- تهران سنگین است، از رانندگان خواست: با رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیرچرخ، با سرعت مطمئنه حرکت و فاصله طولی را رعایت نمایند تا گرفتار برف و کولاک نشوند.
سلیمیان بیان کرد: در محور قم- گرمسار نیز کولاک شدید و معابر یخ زده است، ولی تردد خودروها با زنجیرچرخ امکانپذیر است.
وی افزود: در محورهای سلفچگان، راهجرد و تفرش و برخی محورهای روستایی نیز بارش برف و کولاک شدید است، ولی خودروها با زنجیرچرخ در تردد هستند.
امسال در طرح راهداری زمستانی، هشت اکیپ راهداری با 70 نیرو در محورهای مواصلاتی استان قم به ویژه مناطق برف گیر مستقر هستند.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی قم، هوای قم تا پایان هفته بسیار سرد خواهد بود و در مواقعی به 13 درجه سانتیگراد زیر صفر نیز خواهد رسید.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.