به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار رضا اردکانیان، وزیر نیرو و هیات همراه، افزود: مردم وظیفه دارند به اندازه نیاز خود از آب و برق استفاده کنند و به حد و مرزهایی که در این زمینه مشخص شده است، توجه داشته باشند.
وی با اشاره به این که در دین اسلام به استفاده صحیح از منابع بسیار توجه شده است، بیان کرد: برای مثال در هنگام وضو نباید شیر آب را باز گذاشت و چند برابر آب مورد نیاز، آن را به هدر داد.
وی ادامه داد: در هنگام استفاده از انرژی برق هم باید به اندازه نیاز چراغ ها را روشن و از مصرف بیش از اندازه این منبع انرژی هم پرهیز کرد.
آیت الله نوری همدانی با بیان این که مراجعه به روایات اسلام و سیره علما در این زمینه می تواند بسیار راهگشا باشد، گفت: در روایات ما آمده است آب باقی مانده در لیوان را دور نریزید، بنابراین مشخص می شود بازگذاشتن شیر آب برای شست و شو و سایر موارد در فرهنگ اسلامی جایگاهی ندارد.
این مرجع تقلید با ابلاغ سلام خود به ریاست جمهوری و تشکر از اقدام های صورت گرفته در حوزه مدیریت منابع انرژی در کشور، افزود: آب و برق از موضوع های حیاتی برای مردم است و تلاش برای تامین این دو عنصر مهم، خدمت به اسلام و انقلاب است و ثواب زیادی برای متولیان آن به دنبال دارد.
وی با اشاره به لزوم حمایت از مردم و مستضعفان در ایران و سایر کشورهای جهان، ادامه داد: وظیفه انسانی، اجتماعی و شغلی متولیان کشور یک امانت الهی و بسیار سنگین است و هیچ حد و مرزی نمی شناسد.
آیت الله نوری همدانی خطاب به متولیان عرصه انرژی کشور، گفت: شغل شما بسیار مهم است چرا که همه مردم زیر چتر فعالیت های شما به زندگی خود ادامه می دهند، به همین دلیل باید با تمام توان در مسیر انجام وظیفه خود تلاش کنید.
وی همچنین بیان کرد: باید تعرفه هایی که در بخش آب و برق تنظیم می شود برای مردم سنگین نباشد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید و علما وارد شهر قم شد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.