به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار رضا اردکانیان، وزیر نیرو و هیات همراه، در قم افزود: باید در نماز جمعه ها، در فراز منابر، در صدا و سیما و با زبان های مختلف ابعاد مختلف این مساله برای مردم بیان شود.
وی بیان کرد: ما باید این فرهنگ سازی را تکرار کنیم و از گفتن این مساله خسته نشوبم، انجام مصاحبه، برگزاری میزگرد، اجرای نمایش نامه و ساخت فیلم باید در دستور کار قرار گیرد تا وضعیت مصرف آب و برق در کشور اصلاح شود.
وی ادامه داد: چقدر چراغ هایی که بی دلیل روشن می ماند و چقدر آب که بی دلیل هدر می رود؛ به گفته کارشناسان یک سوم مصرف آب و برق کشور اضافه است، که این وضعیت باید با فرهنگ سازی و ارائه مشوق های لازم، مدیریت شود.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید مطالعات لازم در خصوص استفاده بهینه از منابع آبی موجود در رودخانه های آب شیرین کشور انجام شود تا با رعایت مصالح زیست محیطی بهترین استفاده از این منابع به عمل آید.
وی بیان کرد: مساله دیگری در بحث انرژی این است که ما باید از ظرفیت انرژی خورشیدی بیش از پیش استفاده کنیم، چراکه ایران کشوری است که آفتاب فراوان دارد و استفاده از انرژی خورشیدی باید در اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: موضوع دیگر در مساله انرژی این است که باید در تعیین قیمت ها ملاحظه مردم را کرد، نباید نارضایتی از نظر میزان قیمت های آب و برق ایجاد شود، برخی اوقات به موجب تاخیر در پرداخت قبض ها، اخطارهایی مبنی بر قطع آب و برق به دست مردم می رسد که در این گونه موارد باید ملاحظه مردم را کرد.
این مرجع تقلید همچنین با تشکر از وضعیت مناسب آب و برق در استان قم، افزود: امید است با برنامه ریزی مناسب و ذخیره سازی مناسب آب و مدیریت منابع از منطقه بالادست، از کمبود آن در فصل تابستان جلوگیری شود و استان در این زمینه با مشکلی رو به رو نشود.
آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار بیان کرد: سلام ما را به دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برسانید.
رضا اردکانیان وزیر نیرو که صبح امروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید و علما وارد شهر قم شده است، در بدو ورود با حضور در جمع بازیگران جشنواره نمایشی «شهر خوب؛ شهروند خوب» از روند نمایش‌های شهروندی این جشنواره بازدید کرد.
جشنواره نمایشی «شهر خوب؛ شهروند خوب» بیش از یک ماه است که در راستای ارائه مبانی فرهنگ شهروندی از جمله تبیین فرهنگ صحیح ترافیکی، مدیریت پسماند و غیره به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم توسط بیش از 300 بازیگر و هنرمند در این شهر آغاز شده است.
وزیر نیرو در جریان سفر خود به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفت و گو کرد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.