به گزارش ایرنا، در پیام این مرجع تقلید که در این مراسم قرائت شد آمده است: در قرآن کریم در آیات زیادی به تلاوت و قرائت قرآن توصیه شده است، از جمله در در سوره مزمل، هم در آیات ابتدایی و هم در آیه پایانی به تلاوت قرآن دستور داده شده و موکدا می فرماید هرچه می توانید از قرآن بخوانید و در ادامه باز تاکید فرموده است هرچه برای شما میسر است از این کتاب الهی قرائت کنید.
پیام ادامه یافته است: بیان قرآن و ابلاغ پیام الهی نیازمند نیرویی است که باید در پرتو انس با قرآن و در دل شب به دست آید و از طرفی ممارست در تلاوت و قرائت قرآن پدید آورنده انس با قرآن خواهد بود. خوشا بر احوال شما جوانان و نوجوانان و همه علاقه مندان قرآنی که اهتمام به قرائت، ترتیل و حفظ آیات الهی را داشته و در این میدان بر یکدیگر سبقت می جویید.
در بخش دیگر این پیام آمده است: درود خدا بر امام عظیم الشان که با انقلاب اسلامی به ملت ایران و مستضعفان هویت تازه ای بخشید و قانون اساسی کشور را بر مبنای قرآن وضع نهاد و این افتخار مختص جمهوری اسلامی ایران است که قانونی بر خلاف قرآن، اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در آن راه ندارد.
آیت الله نوری همدانی در این پیام تاکید کرده است: عزیزان من، شکرگذار نعمت بزرگ جمهوری اسلامی ایران باشید و با تبعیت از ولایت فقیه که ستون خیمه نظام است، همواره حافظ نگهبان اسلام و کشور اسلامی باشید تا مبادا استکبار جهانی قصد طمع ورزی داشته باشد.
در این پیام خطاب به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آمده است: از شما که اهتمام به برگزاری این مسابقات داشته اید، می خواهم که در برنامه ریزی های اینگونه مسابقات و فعالیت های قرآنی تدبیری اندیشیده شود تا نسل جوان هرچه بیشتر با معانی و مفاهیم قرآن آشنا شوند و تا این آگاهی پدید نیاید حق تلاوت اداء نشده است و حق تلاوت و قرائت قرآن به درک معانی و مفاهیم آن و از همه مهمتر جامه عمل پوشاندن به دستورات الهی است.

** سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در پیامی به مناسبت برگزاری این مسابقات آورده است: بشریت امروز بیش از هر زمان دیگری محتاج به قرآن است، گنج ارزشمندی که روح در سایه اش آرامش خاطر می جوید و هدایت راستین زندگی حقیقی را می یابد.
پیام حاکی است: برپایی ششمین دوره این مسابقات در استان قم، مهد عشق و ارادت به ساحت مقدس خاندان نبوت و سرچشمه زایش انقلاب اسلامی را به فال نیک گرفته و امید آن دارم که در دفتر ششم این منظومه وحی، که در آن خطه آسمانی گشوده می شود شاهد تحولات کیفی و کمی برای تحکیم، تقویت و اعتلای فعالیت های قرآنی سازمان باشیم.
وی در این پیام با ابراز امیدواری به این که تمسک به قرآن کریم همچنان چراغ راه مهارت آموزان، مربیان و خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه ای باشد، درود خالصانه خود را به کلیه عوامل اجرایی و شرکت کنندگان در این رقابت ها اعلام و توفیق روز افزون همگان را از خداوند منان برای ایشان مسالت کرده است.

**مدیرکل فنی و حرفه ای استان قم نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی و آموزش های مهارتی قرآن برای ترویج فرهنگ انس با قرآن در جامعه نهادینه شود.
احمد عطار نیا افزود: ارائه مباحث قرانی و تبیین مفاهیم آن در جامعه بسیار تاثیرگذار است، ضمن این که همکاران فنی و حرفه ای که در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند هر کدام نخبگان قرآنی هستند که از ظرفیت این افراد در آموزش های مهارتی به قشرهای مختلف مردم بهره می بریم.
وی بر ترویج فرهنگ انس با قرآن در جامعه تاکید کرد و گفت: احادیث بسیاری از امامان معصوم(ع) در خصوص اهمیت به قرآن و آموزه های آن به یادگار مانده است که باید سرلوحه همه مردم در ابعاد مختلف زندگی قرار گیرد.
وی افزود: شهر مقدس قم به عنوان ام القرای جهان اسلام امروز میزبان نخبگان قرآنی است که از سراسر کشور وارد این استان شده اند و این افتخار قم است که از این مهمانان میزبانی کند.
زیارت حرم حضرت معصومه(س)، حضور در مسجد مقدس جمکران و شرکت در برنامه های مذهبی و فرهنگی، بازدید از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی و اماکن مذهبی و فرهنگی از جمله مهمترین برنامه های شرکت کنندگان این دوره از مسابقات قرآنی در قم است.
در ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در هتل خورشید قم در حال برگزاری است، 58 تن از بانوان و آقایان در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و مفاهیم شرکت کرده اند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.