حسن صبوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: استان قم متعهد به ساخت 43 هزار و 840 واحد مسکن مهر بود که تاکنون بیش از 40 هزار واحد آن به بهره برداری رسیده و به متقاضیان تحویل داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 19 هزار واحد از تعداد واحدهای مسکن مهر که به قم ابلاغ شده بود، در دولت یازدهم و دوازدهم تحویل متقاضیان شده است.
وی ادامه داد: 41 هزار و 296 واحد مسکن مهر در شهر قم و 2 هزار و 544 واحد نیز در شهرهای اقماری مانند کهک، سلفچگان و جعفریه باید ساخته می شد که ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار تن جمعیت بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
صبوری اضافه کرد: 841 واحد مسکن مهر شهر قم دارای پرونده قضایی است که درصد بالایی از آن ها حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعیین تکلیف این واحدها پس از رای دادگاه صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: واحدهایی که دارای پرونده قضایی است به طور عمده طرح هایی تعاونی ساز می باشد که در زمینه های مالی اختلاف هایی بین اعضا با تعاونی و یا تعاونی با پیمانکار به وجود آمده است.
وی افزود: پرونده برخی واحدها نیز به دلیل تخلف های مالی هیات مدیره و یا همکاری نکردن اعضا با تعاونی در پرداخت سهم آورده، به دستگاه قضا ارجاع داده می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی قم بیان کرد: 80 درصد از خیابان ‌های مورد دسترسی مسکن مهر در مسیر بلوار دانشجو، خیابان آزادی، خیابان امام علی(ع) و خیابان سلمان در شهرک پردیسان قم تا مرحله اجرای آسفالت به اتمام رسیده است.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی به ساخت مسکن اجتماعی در استان قم اشاره و بیان کرد: طرح مسکن اجتماعی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد مستضعفان آغاز خواهد شد و از اهداف این طرح بهره‌مندی افراد کم درآمد و آسیب پذیر از مزایای مسکن اجتماعی است.
وی ادامه داد: در مرحله نخست برای ساخت 200 واحد مسکن اجتماعی در شهرهای قم، قنوات و دستجرد برنامه ‌ریزی و زمین این واحدها نیز تامین شده است.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.