به گزارش ایرنا، نصرت الله لطفی روز دوشنبه درجلسه هماهنگی بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درقم، افزود: پس از یک سال سیاه نمایی، توطئه و فتنه انگیزی های دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم، دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن به عنوان یک عید غدیر واقعی و عملیاتی شده تمامی این توطئه ها را خنثی و بی اثر می کند.
وی تاثیر پذیری برنامه های دهه فجر بر روی مردم و بویژه نسل جوان را مستلزم تدبیر و درایت مسئولان توصیف کرد، و افزود: امسال با توجه به مصادف شدن ایام دهه فجر با ایام سوگواری حضرت زهرا (س) از آنجایی که نظام اسلامی برآمده از یک نهضت الهی و تداوم حرکت اهل بیت (ع) است، این 2 واقعه هیچ تقابلی با یکدیگر ندارند.
وی هدف از برگزاری مراسم های دهه فجر را تبیین خدمات و دستاوردهای چهار دهه ای انقلاب و همچنین پاسخ دادن به همه شبهه پراکنی های بدخواهان آن ذکر کرد، و افزود: تقویت روحیه نشاط و شادابی و امید به آینده نیز از جمله هدف های دیگر دهه یاد شده به شمار می رود، و به همین علت با بیان فضائل و مناقب اهل بیت(ع) در تناقض نیست، و کاملا در یک مسیر و با نگاه و رویکرد دینی و اعتقادی است، از این رو از طرفی نباید هم شهر را سیاهپوش کرده و نه جشن های غیر متعارف برپا نماییم.

** معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه تربیت نسل جوان و آشنایی بیش از پیش این قشر از جامعه با اهداف و آرمان های انقلاب را از مهمترین اهداف دهه مبارک و فرخنده فجر ذکر کرد، و افزود: جشن های دهه فجر تحت هیچ عنوان با جشن های دیگر مانند نیمه شعبان قابل مقایسه نیست، و در جامعه بازتاب متفاوتی دارد.
ناصر حمزه ای با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بالاترین دشمنی و ضدیت با آمریکا خدمت به مردم است، افزود: رفتار مسئولان و کارگزاران نظام باید به نحوی باشد، که امید و شادابی را به جامعه تزریق کند.
معاون آموزش و پرورش قم با اشاره به اهمیت موضوع مردمی بودن جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: آموزش و پرورش استان با هماهنگی سایر دستگاه ها و نهادهای گوناگون بیش از 62 برنامه فاخر را برای ایام تدارک و پیش بینی کرده است.
7403/ 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.