به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در این جلسه گفت: ورزش های همگانی مهمترین نقش را در حفظ و پویایی نشاط افراد جامعه ایفا می کنند و به همین علت لازم است مشارکت همه دستگاه های اجرایی استان با هیات ورزش های همگانی افزایش یابد.
حسن عابدی افزود: وزارت ورزش و جوانان، آیین نامه برگزاری المپیاد ورزش همگانی را با عنوان «همه برنده هستیم» در هشت رشته و در همه رده های سنی برای اجرا در سراسر کشور اعلام کرده است که این المپیاد در استان قم نیز در ایام الله دهه فجر برگزار می شود.
وی ادامه داد: ستاد ملی این المپیاد با حضور وزیر ورزش تشکیل شده است و ستاد استانی آن هم امروز با حضور استاندار در استان قم تشکیل شد تا مقدمه برگزاری این المپیاد به صورت هرچه باشکوه تر فراهم شود.
عابدی گفت: از شهرداری قم و رسانه های استان می خواهیم برای تبلیغ این المپیاد نهایت تلاش را به کار گیرند، همچنین مشارکت دانشگاه ها، مدارس و مساجد استان برای تشویق نوجوانان و جوانان برای حضور در مسابقات ورزشی این المپیاد از اهمیت به سزایی برخوردار است.
وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان استان قم در صحنه های ورزشی گفت: باید نیمی از ظرفیت های ورزشی استان به بانوان اختصاص یابد که برای این کار تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا مکان های سرپوشیده و ایمن برای ورزش بانوان ایجاد شود.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن درسال 95، از جمعیت یک میلیون و 292هزار تن قم ، 633 هزار و 743 تن را بانوان تشکیل می دهند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ملی و بین الملللی استان قم، گفت: این آیین در روز پنجشنبه پنجم بهمن ماه سال جاری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش و جوانان و همچنین استاندار قم برگزار می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی فرنگی بین المللی جام یادگار امام در اسفندماه سال جاری در قم، گفت: آمادگی داریم تا این مسابقات را در سطح مطلوب برگزار کنیم و در این راه خواهان مشارکت همه دستگاه های اجرایی استان و حمایت های مالی نهادهای مختلف، هستیم.
وی با بیان این که مسابقات جام یادگار امام تاثیر بسیار قابل توجهی در معرفی شهر قم به دنیا دارد، افزود: تلاش می کنیم این رقابت ها را براساس استانداردهای بین المللی و با حضور ورزشکاران صاحب نام جهان برگزار کنیم.

** توسعه رشته ماهیگیری ورزشی در قم
همچنین در این جلسه سرپرست هیات ورزش های همگانی استان قم، گفت: قم با وجود ضعف دسترسی به منابع آبی در رشته ماهیگیری ورزشی در کشور، صاحب نام است و ورزشکاران قمی این رشته توانسته اند در آب های داخلی ماهی به وزن 85 کیلوگرم و در آب های آزاد به وزن 65 کیلوگرم را صید کنند.
حسن رادپور افزود: رشته ماهیگیری ورزشی محدودیت سنی و جنسی ندارد و همه آحاد جامعه می توانند در این رشته شرکت کنند.
وی ادامه داد: با مشارکت بخش خصوصی به دنبال توسعه رشته ماهیگیری ورزشی در استان قم هستیم، چرا که این ورزش نقش موثری در ایجاد نشاط اجتماعی دارد.

**برگزاری المپیاد ورزشی حوزویان و دانشگاهیان در قم
رئیس هیات ورزش های دانشگاهی قم نیز در این جلسه گفت: استان قم المپیاد ورزشی موفقی را میان حوزویان و دانشگاهیان برگزار کرد.
روح الله دایی، افزود: این المپیاد در 15 رشته در سطح ورزش های همگانی و حرفه ای با حضور یکهزار و 500 دانشجو و طلبه برگزار شد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این المپیاد تقویت تعامل و ارتباط میان دانش پژوهان حوزه و دانشگاه و همچنین افزایش نشاط اجتماعی میان قشر جوان استان بود که تا حد زیادی محقق شد.
در استان قم بیش از 60 هزار دانشجو و 70 هزار طلبه مشغول فعالیت های علمی و پژوهشی هستند.
جلسه شورای ورزش استان قم با حضور استاندار، مدیر کل ورزش و جوانان و همچنین نمایندگان و مسئولان دستگاه های متولی امر ورزش استان برگزار و در آن بر راهکارهای توسعه ورزش های همگانی، برگزاری مناسب مسابقات ورزشی در قم و ایجاد فضاهای ورزشی مناسب برای بانوان، تاکید شد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.