به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی روز شنبه در گفت و گویی افزود: این دختر 10 ساله به علت تشنج دچار مرگ مغزی شده بود که پانزدهمین مورد اهدای عضو از ابتدای سال جاری تاکنون است که در قم انجام می شود.
به گفته وی، پس از تایید مرگ مغزی این دختر، پیکر وی به بیمارستان شریعتی تهران منتقل و با رضایت پدر و مادر وی، ارگان های حیاتی از قبیل قلب و دریچه های قلب و کلیه ها در بیمارستان پیوند شد.
وی با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: به دلیل بی اطلاعی خانواده ها و با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی رسند.
صمدی ادامه داد: امسال در نخستین مورد اهدای عضو، اعضای بدن جوانی 25 ساله که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به نیازمندان اهدا شد.
سال گذشته با تلاش واحد شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم، اعضای بدن 20 بیمار مرگ مغزی شده در قم به نیازمندان اهدا شد.
سال 94 و 93 به ترتیب اعضای بدن 16 و 9 بیمار مرگ مغزی از استان قم به نیازمندان اهدا شد؛ در حال حاضر حدود 50 هزار تن در سطح کشور در لیست انتظار برای دریافت عضو هستند.
افرادی که می خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو پس از مرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.