به گزارش ایرنا، سعید اوحدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، ابراز امیدواری کرد: با توجه به درخواست سرمایه گذاری سنگینی که برای دریاچه نمک قم وجود دارد، این اثر نیز در ردیف آثار ملی ثبت جهانی شده قرار گیرد.
دریاچه نمک در ناحیه شرقی استان قم و درحد فاصل سه استان قم، سمنان و اصفهان قرار گرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور است که حدود 200 هزار هکتار وسعت داشته و یک سوم آن در محدوده جغرافیایی استان قم قرار گرفته است و دارای ساختار زمین شناختی کم نظیر شامل پوسته نمکی و حاشیه باتلاقی است.
وی سهم سالانه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی دنیا را یک هزار و 400 میلیارد دلار برشمرد و افزود: گردشگری به عنوان یک الگو و تجربه موفق در جهان شناخته می شود.
وی اضافه کرد: بنابر اعلام سازمان تجارت جهانی امروز گردشگری 10 درصد تولید ناخالص داخلی دنیا را به خود اختصاص داده است و به عنوان کار فرمای نخست دنیا تلقی می شود.
اوحدی در عین حال با اذعان به ضعیف بودن زیرساخت های مرتبط با حوزه گردشگری افزود: رتبه ایران از نظر زیرساخت ها در بین 136 کشور جهان 114 است که به طور حتم با تسهیلات و امکاناتی که دولت دوازدهم در بودجه سال 97 قائل شده یک حرکت جدی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار بزرگ ایران در حوزه گردشگری و صنایع دستی گفت: باید در جهت تقویت زیرساخت های گردشگری و همچنین اطلاع رسانی و معرفی این ظرفیت ها به جهان تلاش کنیم.
معاون میراث فرهنگی کشور با تاکید بر این که اسناد بالا دستی تعریف شده برای بخش گردشگری باید یک راهبرد تلقی شود، گفت: تعداد گردشگران در کشور باید افزایش یابد که تحقق این امر بیش از هر چیز مستلزم تقویت زیرساخت هاست.
اوحدی مشکلات و موانع موجود در رابطه با جذب سرمایه گذاری های خارجی را ناشی از اسلام هراسی و ایران هراسی دشمن خواند و گفت: تمام شوی تبلیغاتی که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر علیه نظام اسلامی به راه انداخته برای این است که تحول و اتفاق بزرگی که بعد از برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک داشتیم را کند یا متوقف نماید، ولی برغم همه این کارشکنی ها، مملکت مسیر پیشرفت و توسعه را طی می کند.
وی با اشاره به قراردادهای بسیار خوب منعقد شده فاینانسی با کره حنوبی و چین از سوی بانک توسعه صادرات، با یادآوری موضوع حضور ایران در اجلاس یورومانی افزود: این اجلاس در هفتم فوریه سال 2018 در شهر پاریس پایتخت فرانسه و با حضور 300 سرمایه گذار از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی برگزار می شود و توسط بانک مرکزی نیز زمینه حضور ایران فراهم شده، تا نسبت به معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این کشور بویژه در حوزه گردشگری و جذب صاحبان سرمایه اقدام شود.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.