به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز دوشنبه دردیدار با جمعی از گزینش گران این استان در تالار امام جواد (ع) استانداری، اظهار داشت: دراین زمینه مشکلات زیادی داریم که قوانین و فکرهای مزاحم، ناکارآمدی و بی انگیزگی درکار ، بخشی از آن است.
وی اظهار داشت: اینکه همه نگاه ها به سمت بودجه های دولت باشد، به هیچ وجه تحولی را در اقتصاد کشور ایجاد نمی کند.
صادقی همچنین با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: به طور حتم مخاطب این شعار که رهبر معظم انقلاب آن را فرمودند، فقط مجموعه دولت نبوده است، بلکه همه حوزه های کاری کشور وظایف و تکالیف مشخصی دارند که باید به آن عمل کنند، و هر نهادی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با این موضوع درگیر است، نیز عملکرد خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.
وی لازمه تحقق توسعه متوازن در کشور را توجه داشتن به همه مسائل مرتبط ذکر کرد، و افزود: همه باید نسبت به هم مطالبه گری داشته باشیم، ولی کسی که مسئولیتی را پذیرفته نیز باید پاسخگو باشد، و دیگران نیز بدون هر گونه ایجاد مشکل، با تعامل و در نظر گرفتن مصالح جامعه از مسئولان حمایت کنند.
استاندارقم همچنین اصلاح طرز تلقی ها و نگرش ها در این زمینه را خواستار شد، و افزود: رفتار و عمکردمان درحوزه عمومی و خصوصی حتما مطابق زیربناهای اخلاقی باشد، چون بدون توجه به این مقوله مهم همواره بساط جنگ و گریز ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه امروز در کشور مرزبندی میان منافع ملی با مصلحت های حزبی و گروهی، خودخواهی و نفع پرستی به هم خورده است، افزود: اگر بین عقل جمعی و عقل فردی بدون مشخص شدن حدود و ثغور آن نوعی تفکیک پذیری ایجاد نشود، و هر کس برای منافع شخصی منافع عمومی را تضییع، و احساس تکلیف ملی نکند، به مفهوم آن است که در مصداق عملی دچار مشکل هستیم.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اهمیت کار گزینش گری افزود: از آنجا که نحوه برخورد شخص گزینش گر با گزینش شونده در قرار گرفتن آن در مسیر درست و یا انحراف تاثیر زیادی دارد، این کار سخت، دقیق و پر مسئولیتی است، که با حیثیت و آینده انسان ها رو برو است، از این رو ژرف نگری و هوشمندی فراوانی را طلب می کند، تا افراد دارای صلاحیت و اهلیت کامل برای مشاغل گوناگون گزینش شوند.

** دبیر شورای هم اندیشی گزینش گران قم نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت 11 هسته گزینش در این استان، افزود: این شورا از دی ماه سال 95 تا دی ماه سال 96 حدود 9 هزار و 500 پرونده را با مشارکت 65 نیروی تمام وقت اعم از مدیران، ارزیابان، محققان و پرسنل اداری و 100 نیروی پاره وقت مورد بررسی قرار داده است.
حسن بقایی افزود: 5 درصد این پرونده به عدم پذیرش گزینش شوندگان، و نزدیک به 35 درصد نیز به معرفی کتاب های مطالعاتی و مذاکره های ارشاد و فرصت دوباره برای بررسی و اصلاح منجر شده، و با توجه به حرکت گزینش ها بر مبنای ضوابط قانونی فارغ از موضوع های سیاسی و جناحی از اعمال هر گونه سلیقه شخصی در این زمینه جلوگیری شده است.
7403/ 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.