به گزارش ایرنا، معصومه ظهیری روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه های اجرایی استان قم در سالن اجتماعات صدا و سیمای استان قم افزود: درحالیکه دشمنان با ترفندها و هجمه های مختلف فرهنگی و اجتماعی به دنبال تضعیف دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، ما باید بیش از پیش جوانان را نسبت به این توطئه ها آشنا کنیم.
وی اضافه کرد: 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و دشمن ظرف این مدت به دنبال راه های نفوذ بوده است ولی مردم به عنوان حافظان انقلاب اسلامی و مدافعان خون شهدا و ایثارگران درحراست از نظام تمام تلاش خود را به کار بسته اند.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به ناآرامی های اخیر بیان داشت: بعضی از شعارهایی که در برخی شهرها سر داده شد نشانگر کم کاری در عرصه فرهنگی است. که باید همه نسبت به این مساله هوشیار و توجه جدی به آن داشته باشیم.
وی ادامه داد: امروز با هجمه دشمنان روبرو هستیم که نیاز است دستاوردهای انقلاب اسلامی و ظلم هایی که نظام شاهنشاهی به کشورمان را کرد را برای مردم تبیین نماییم.
ظهیری افزود: توسعه طرح های عمرانی در شهرهای مختلف کشور از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است ضمن این که در استان قم نیز به سرعت توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی برای بانوان ساخته شد که اینها بخشی از دستاوردهاست.
وی با بیان این که امروز دشمنان نقش آفرینی زنان در خانواده و جامعه را مورد هدف قرار داده است گفت: دشمنان اسلام با استفاده از تبلیغات رسانه ای و با ساخت برنامه های ماهواره ای به دنبال تضعیف نهاد خانواده به ویژه کم رنگ نشان دادن جایگاه زنان در جوامع اسلامی هستند.
وی گفت: زن در دین اسلام دارای حقوقی از جمله نفقه و مهریه است که این امر در جوامع غربی وجود ندارد همچنین طبق آیات قرآن، زن و مرد مکمل یکدیگر هستند از این رو در خانواده باتوجه به تفاوت های زن و مرد تقسیم کار صورت می گیرد.
ظهیری تاکید کرد: انسان اگر از فطرت الهی خویش جدا شود دچار انحراف اخلاقی، افسردگی و اضطراب خواهد شد، این در حالی است که جوامع غربی به دنبال جدا کردن زنان از نظام خانواده، نقش همسری و مادری هستند.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به این که دین اسلام ازدواج های سفید و غیرقانونی را قبول ندارد گفت: کار رسانه های غربی القای مستقیم و غیر مستقیم این مفاهیم برای جوامع اسلامی می باشد، این در حالی است که دین اسلام یک برنامه کامل و جامع را برای هدایت انسان ها در نظر گرفته که ما را بی نیاز از نسخه های فرامرزی و غربی کرده است.
وی بیان داشت: جوامع غربی هرگز دوستی خویش را به ما ثابت نکرده اند و با تبلیغات غیر واقعی از فضاهای کشورشان، جوانان ما را تحت تاثیر اندیشه های غربی خویش قرار داده اند.
وی خاطرنشان کرد: آمار طلاق در کشورمان به دلایل مختلف است ولی درصدی از آن به خاطر القای باورهای غربی در فضاهای مجازی است که جوانان را دچار زیاده خواهی و انحطاط کرده است.
ظهیری با تاکید بر این که تجرد قطعی و ازدواج در سنین کودکی باید مورد بررسی قرار گیرد گفت: این مشکل باید با ارائه راهکار واکاوی شود و رسانه های داخلی در قالب هنر، آگاه سازی اجتماعی را مد نظر بگیرند.
وی گفت: امروزه ابزار هنر مهمترین وسیله برای اثرگذاری بر روی اقشار مختلف مردم است که می تواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.