به گزارش ایرنا، سردار کاظم مجتبایی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری قم، افزود: امنیت استان قم در ناآرامی های اخیر به طور کامل برقرار بود و در این استان با همگرایی دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی از رخ دادن حوادثی مانند آنچه در برخی استان های کشور به وقوع پیوست و منجر به خسارت های مالی و شهادت تعدادی از هموطنان شد، جلوگیری به عمل آمد.
وی بیان کرد: حوادثی که در کشور ما طی 10 روز گذشته رخ داد نه نخستین حادثه است و نه آخرین حادثه خواهد بود؛ تا کشور ما در مسیر دفاع از ارزش های اسلامی و تبیین مفاهیم دینی حرکت می کند این دشمنی ها وجود دارد؛ لازم است مسئولان و مردم هوشیاری لازم را در برابر این توطئه ها داشته باشند تا غافلگیر نشوند.
وی ادامه داد: باید با هوشیاری و قدرت تحلیل در شرایط لزوم به موقع تصمیم بگیریم و اجازه ندهیم دشمنان با نقشه و برنامه ریزی، به امنیت ما لطمه بزنند.
مجتبایی گفت: پاسخگویی به موقع به مطالبات مردم و مدیریت دقیق فضای فرهنگی کشور از جمله مهمترین مواردی است که باید برای جلوگیری از آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد، به آنها توجه شود.
وی بیان کرد: برخی از جریان های ضد انقلاب، شماری از مردم را به صحنه اعتراض ها آورند و از طریق فضای مجازی و رسانه های تحت اختیار خود در صدد آسیب رساندن به نظام بودند که با هوشیاری و رصد دقیق اطلاعاتی و انتظامی، توطئه آنان در سطح کشور و استان قم خنثی شد.
وی ادامه داد: جلسه های امنیتی و انتظامی برای بررسی وضعیت استان قم از همان روز نخست ناآرامی ها تشکیل و فضا به خوبی مورد شناسایی و اقدام های لازم انجام شد؛ به همین علت با کمترین هزینه و همچنین رعایت اخلاق و ارزش های اسلامی، مساله ناآرامی ها در استان قم با حضور مقتدرانه پلیس مدیریت شد.
فرمانده انتظامی قم گفت: پلیس در خط مقدم کار بود اما سایر دستگاه های استان نیز در کنار نیروی انتظامی بودند و به همین دلیل در استان قم حتی یک خسارت به اموال عمومی و مردم وارد نشد.
وی بیان کرد: باید با پاسخ گویی به مطالبات مردم در بخش های مختلف، اعتماد آنان به نظام اسلامی افزایش یابد و فرصت سوء استفاده به ضد انقلاب داده نشود.
وی ادامه داد: پلیس هوشمندانه تلاش کرد با ایجاد کمترین هزینه برای نظام، ناآرامی های اخیر را مدیریت کند و در این راه لازم است همه دستگاه های کشور در کنار مردم اتحاد خویش را حفظ کنند و اجازه ندهند برخی اختلاف ها منجر به آسیب دیدن امنیت کشور شود.
مجتبایی گفت: تا زمانی که در کشور به قدرت دین، مردم و رهبری به عنوان سه رکن مهم توجه می شود، هیچ قدرتی نمی تواند به امنیت پایدار نظام جمهوری آسیبی وارد کند و همه وظیفه دارند برای ترویج این ارزش ها در جامعه تلاش کنند.
تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.