آیت الله سید محمد غروی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم باید به گونه ای خواسته های خود در مورد مسائل اقتصادی و معیشتی از مسئولان مطالبه کنند که باعث سوء استفاده دشمنان و میدان داری افراد هنجارشکن نشود.
وی اظهار داشت: افراد هنجارشکن نیز باید بدانند حرکت آنها، ضد مردم است و اگر این ناهنجاری ها ایجاد نشود مردم راحت تر خواسته های به حق خود را مطرح می کنند.
وی ادامه داد: برخی حرکت های کور و ناشیانه باعث وارد شدن صدمه هایی به مردم و بیت المال خواهد شد که این حرکات، نه تنها به رفع مشکلات مردم و نظام کمک نمی کند بلکه برمشکلات آنان می افزاید.
غروی گفت: این روزها شاهد یکسری حرکت هایی هستیم که بسیار جای کندوکاو دارد، احساس می شود این حرکت با یک سازماندهی خاصی ازبیرون هدایت می شود. به صورت طبیعی، درهر جامعه ای مشکلاتی وجود دارد و مردم نیز مطالباتی از مسئولان خود دارند ولی ارائه مطالبات، قانون و روش خاص خود را دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه احساس می شود برخی از جریان ها که منشاء آنها بیشتر خارج از مرزها است، مطالبات مردم را به گونه ای دیگر هدایت می کنند و با شعارها و تبلیغات در فضای مجازی، دنبال تحریک مردم هستنند و به گونه ای وانمود می کنند که گویا در کشور شورش همگانی است.
غروی خاطرنشان کرد: در این رابطه باید گفت، انقلاب اسلامی مانند هر انقلاب دیگر به صورت طبیعی با مشکلاتی مواجه است بویژه اینکه مابا تحریم مواجه هستیم و البته مسئولان باید با همت و تلاش کمبودها را برطرف کنند.گاهی برخی مردم مطالباتی دارند و احساس می کنند اگر تجمع نمایند، مطالبات آنها زودتر به گوش مسئولان می رسد.
وی اظهارداشت: گاهی برخی از جمع شدن ها می تواند این شکل را داشته باشد که مردم مشکلات خود را با هم یا به صورت جمعی مطرح کنند تا مسئولان بیشتر دقت نمایند که این روش، اگر خوب هدایت شود می تواند مفید وموثر باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم در این رابطه باید هوشیار باشند وقتی مشاهده می کنند مجموعه ای خواسته های بحق دارند ولی عده ای که همفکر و هم نظر آنها نیستند از این تجمع آنها سوء استفاده می کنند باید بدانند این وضعیت، نقض خواسته های آنها خواهد شد.
غروی بیان داشت: این افراد هم به نظام و دولت صدماتی را وارد می کنند و مردم تحت تاثیر این لایه ها نباشند.
وی ادامه داد: متاسفانه لایه های بالاتر که گاهی از برخی موج ها سوء استفاده می کنند خود را ظاهر نمی کنند و تنها نقش تحریک کننده را دارند.
وی گفت: این لایه ها، با استفاده از انگیره جوانی و برخی مشکلات مردم، عده ای از افراد را جلو انداخته و خود به عنوان لیدر، پشت صحنه هستند و در این وضعیت، تنها مردم حاضر در صحنه، آسیب می بینند.
غروی اظهار داشت: مردم خود را سپر کسانی که نظر سوء نسبت به نظام و انقلاب دارند قرار ندهند.
وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم این حرکت ها، متناسب با انقلاب و نظام و به نفع ملت نیست، کسانی امروز این حرکت ها را حمایت می کنند که در برابر ملت ما سالها ایستاده و بسیاری از مشکلات و کمبودها منتسب به آنها می باشد.
غروی گفت: بیشتر مردم ما پای نظام وانقلاب ایستاده اند و امید است کار به جایی نرسد که نیاز به حضور جدی مردم در صحنه باشد. مسئولان نیز باید با درایت، بیشتر از گذشته برای خدمت به مردم تلاش کنند.
وی افزود: همه باید دست به دست هم و یکصدا داشته باشند، این جریانات را نباید جناحی و سیاسی کرد، مشکلات را منتسب به دولت و دولت را تضعیف نکنیم، بلکه با وحدت این موج های ضعیف را مدیریت نماییم.
وی با بیان اینکه مردم تحت تاثیر شبکه های اجتماعی قرار نگیرند، گفت: شبکه های اجتماعی در مسائل فرهنگی، اعتقادی و اخلاقی بیش از آنچه امروز می بینیم در خانواده ها مشکل ایجاد می کنند و این حرکت های خیابانی نمونه ای ظاهری خطر این شبکه ها می باشد.
غروی گفت: اخلاق جوانان و خانواده ها توسط شبکه های اجتماعی متلاشی می شود، باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود تا ما از این تهاجم به معنای کامل کلمه نجات پیدا کنیم.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.