محمد مصباحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح «دست یاری » با هدف توزیع لباس بین نیازمندان، اجرای طرح «شوق مهر » جمع آوری و توزیع نوشت افزار در بین دانش آموزان بی بضاعت، اعزام تیم سحر به مناطق زلزله زده کرمانشاه و جمع آوری کمک های مردمی در دانشگاه ها و سطح شهر جهت زلزله زدگان از جمله فعالیت های بشردوستانه توسط اعضای داوطلبان هلال احمر قم است.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه به کلی تخریب شد و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
وی افزود: همچنین برنام های مختلفی با عنوان همدلی با کودکان مظلوم فلسطین، امضاء بیانیه در دفاع ازمظلومیت مردم میانمار، برگزاری جشن «باور یک لبخند»ویژه کودکان سرطانی، برگزاری جشنواره ورزشی المپیاد جوانه، میزبانی اردوهای کشوری نشاط و امید، بازدید از آسایشگاه سالمندان به مناسبت های مختلف و همدلی با کودکان بی سرپرست برگزار شد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم، از اجرای طرح ملی پیمان (مبارزه با اعتیاد) خبر داد و گفت: این طرح با آموزش 670 نفر از جوانان در طرح در جهت فرهنگسازی مبارزه با آسیب های اجتماعی در جامعه برگزار شد.
وی ادامه داد: در همین راستا برنامه تئاترخیابانی، نمایشگاه نه به اعتیاد و توزیع بسته های فرهنگی و اجتماعی با هدف آشناسازی جوانان با مضرات استفاده از مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری از آن اجرایی شد.
وی با بیان این که از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه 20 هزار و 258 تن در طرح اوقات فراغت و برنامه های فرهنگی و اجتماعی این جمعیت شرکت کردند گفت: رشته های مختلف آموزشی با حضور استادهای مجرب برای این تعداد از جوانان برگزار شد ضمن این که در کنار آن مسابقه ها و اردوهای آموزشی نیز ارائه شد.
مصباحی اضافه کرد: در حال حاضر چهار کانون جوانان، 14 کانون دانشجویی، 2 کانون طلاب، سه کانون روستایی، 88 کانون غنچه‌های هلال و 35 کانون دانش‌آموزی در استان قم فعال است که هشت هزار و 631 تن در آن عضو هستند.
8138/ 6133/ خبرنگار- فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.