به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی اله صمدی روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان این که این کودک قمی دچار مرگ مغزی شده بود، افزود: خانواده وی پس از تایید مرگ مغزی این کودک توسط تیم تایید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم، رضایت خود را برای اهدای اعضای بدن فرزند خود اعلام نمودند.
وی با اشاره به این که پیکر این کودک به بیمارستان شریعتی تهران اعزام شد، اضافه کرد: قلب، کبد، ریه، کلیه ها، قرنیه ها، پانکراس و برخی از نسوج این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیوند می شود.
وی با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم، این بیماران فوت می کنند و به مرحله پیوند اعضا نمی رسند.
صمدی ادامه داد: امسال در نخستین مورد اهدای عضو، اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی که جوانی 25 ساله بود و بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به نیازمندان اهدا شد.
از ابتدای سال 1396 این بیمار چهاردهمین مورد اهدای عضو از استان قم است؛ سال گذشته نیز با تلاش واحد شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم اعضای بدن 20 بیمار مرگ مغزی شده در قم به نیازمندان اهدا شد.
سال 94 و 93 به ترتیب اعضای بدن 16 و 9 بیمار مرگ مغزی از استان قم به نیازمندان اهدا شد؛ در حال حاضر حدود 50 هزار تن در سطح کشور در لیست انتظار برای دریافت عضو هستند.
افرادی که می خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو پس از مرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.