به گزارش ایرنا، مردم مومن و خداجوی شهر مقدس قم همراه با زائران از سراسر کشور دراین شب حزن انگیز در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) حضور یافته و سوگواری می‌کنند.
شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در قالب دسته های عزاداری از نقاط مختلف قم به حرکت در آمده و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجتماع کرده و در سوگ رحلت آن بانوی گرامی اسلام بر سرو سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند.
آیین سوگواری وفات جانسوز حضرت فاطمه معصومه (س) درمسجد مقدس جمکران، دفاتر و بیوت مراجع عظام تقلید، بقاع متبرکه امامزادگان برپا شد و سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) گوشه‎ای از زندگانی گهربار آن بانوی گرامی اسلام را بیان کردند.
شیفتگان خاندان پیامبر اکرم (ص) ضمن عزاداری، زیارتنامه آن حضرت را با دلی شکسته و غمبار زمزمه کردند.
همچنین خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) فردا از بیت النور عبادتگاه آن حضرت به سمت مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع) به حرکت درآمده و سوگواری می کنند.

**آیت الله سید جعفر میر عظیمی استاد برجسته حوزه علمیه قم نیز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برکات وجودی حضرت فاطمه معصومه (س) برای شهر مقدس قم گفت: به برکت وجود کریمه اهل بیت (س) بزرگترین حوزه علمیه جهان و مهمترین مراکز فرهنگی و دینی دراین شهر شکل گرفت و شاهد نزول برکات این بانو و رشد این شهر مذهبی در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی بودیم که هر روز جلوه های عظمت و شکوه آن بیشتر می شود.
وی ادامه داد: روایات زیادی از امامان معصوم (س) در مورد جایگاه، عزت و اهمیت زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) در دست است که همه آنها بیانگر عظمت بانوی با کرامت است.
آیت الله حسن ممدوحی از مدرسان حوزه علمیه قم نیز با تجلیل از شخصیت بانوی کرامت گفت: حضرت معصومه (س) در زمان حیات خود در بین بانوان جلسات درس، سخنرانی و گفت وگو داشتند و به صورت قطعی شاگردانی که راه و منش حضرت را دنبال کنند نیز تربیت کردند و بعد از وفات ایشان نیز رواق و صحن و سرای حرم آن حضرت ، پناهگاه مردم و جلوه گاه علم، معرفت، بصیرت و خرد است.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه (س) مانند ستاره ای درخشان و گوهری گرانبها در آسمان ایران اسلامی و قم می درخشد و روز به روز پرتو شعاع نورانی این فرزند امام، تابان تر و برکات آن فزون تر می گردد.
در سال 201 قمری درپی انتقال اجباری امام رضا(ع) پیشوای هشتم شیعیان به خراسان، حضرت معصومه(ع) بعد از یک سال تحمل دوری برادر بزرگوارش از مدینه منوره عازم خراسان شد.
حضرت فاطمه معصومه(س) در طول مسیر به علت رخداد وقایعی به شدت بیمار شد و از کاروانیان خواست تا او را به شهر قم برسانند.آن حضرت در 23 ربیع الاول سال 201 قمری به شهر قم وارد شده و مورد استقبال عده کثیری از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت.
آن بزرگوار بعد از 17 روز اقامت در منزل موسی بن خزرج که به «بیت النور» شهرت یافت، در دهم ربیع الثانی سال 201 هجری دیده از جهان فرو بسته و در «باغ بابلان‏» قم به خاک سپرده شد.
اخت الرضا، راضیه، مرضیه، معصومه، تقیه، نقیه، رشیده از القاب حضرت می باشد، معصومه لقب مشهور ایشان است که از حدیثی گرفته شده است حضرت علی بن موسی(ع) فرمودند:«هر کس معصومه را در قم زیارت کند مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.