به گزارش ایرنا،علیرضا قاری قرآن عصر دوشنبه درحاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از چند طرح شهری در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: طرح یاد شده سرآغاز اجرای طرح های عمرانی با کاربری تفریحی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه باغ پرندگان حد فاصل بوستان کوثر تا کوه خضر نبی (ع) و کوه 2 برادران، شامل یک عرصه 230 هکتاری است، افزود: بر اساس مطالعات بالا دستی انجام شده کل این منطقه یک منطقه تفرج گاهی با کاربری های مختلف خواهد بود.
معاون شهردارقم با اشاره به تشکیل کمیته ای به منظور استقرار یک مدیریت مستقل برای این مجموعه افزود: باید به طور مرتب برنامه هایی دربودجه های سالانه پیش بینی شود، تا این طرح بر اساس طرح های بالا دستی تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر باغ پرندگان، بوستان خضر نبی و بوستان کوثر سه حلقه ای هستند که مراحل نهایی خود را طی می کنند، و بواسطه آنها طرح های زیادی نیز تعریف خواهد شد.
قاری قرآن افزود: قرار است، از باغ پرندگان تا کوه 2 برادران به صورت ارتباطات تله کابین منظره زیبایی برای شهر ایجاد شود، و در عین حال ارتباط مستقیم و منطقی را بوجود آورد.
وی طرح مذکور را تجربه منحصر به فردی برای مجموعه شهرداری قم توصیف کرد، و افزود: طبق قرارداد صورت گرفته مراحل عمرانی این طرح تا سه ماه آینده به پایان می رسد، ولی به ملزومات دیگری از جمله فضای سبز، گونه های خاصی از پرندگان و قفس و تور برای نگهداری نیاز داریم که باید تامین شود.
قاری قرآن با بیان اینکه عملیات اجرای باغ پرندگان در یک فاز انجام می شود، افزود: تاکنون 50 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و حدود 50 میلیارد ریال دیگر نیز برای بهره برداری کامل از آن احتیاج است.

** مدیرکل اداره نظارت شهرداری قم نیز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تدارک هشت سوله ورزشی برای هشت منطقه شهرداری قم، افزود: برای این منظور قطعه زمین هایی به وسعت حدود 1500 متر برای هر سوله اختصاص پیدا کرده و طراحی آن صورت گرفته است.
عباس حلوایی با اشاره به اینکه سوله ورزشی منطقه 6 هم اکنون دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: به مرور زمان برای هفت منطقه دیگر نیز به پیشرفت فیزیکی مطلوبی خواهیم رسید، تا در سال آینده همه سوله های ورزشی مورد نظر را آماده بهره برداری داشته باشیم.
وی همچنین با اشاره به طرح ورودی مسیر بخش جعفریه به طول 2 کیلومتر افزود: در حال حاضر عملیات خاکبرداری، جدول گذاری و زیرسازی آن به پایان رسیده و در مرحله روکش آسفالت قرار داریم، و تا هفته آینده با تمام شدن کار آسفالت کل مسیر تکمیل می شود.
حلوایی همچنین با اشاره به طرح فاز سه بلوار آیت الله بروجردی از شهرک قدس تا شهرک پردیسان افزود: این طرح در حال حاضر 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به انجام مراحل پایانی آن از قبیل روسازی آسفالت و تامین روشنایی این قابلیت وجود دارد که اوایل سال 97 به بهره برداری برسد، تا بسیاری از مشکلات مسیر پردیسان بویژه در بلوار غدیر برطرف شود.
کل مسیر طرح بلوار آیت الله بروجردی 10 کیلومتر است که یک کیلومتر آن فاز اول، 2.7 کیلومتر فاز دوم و باقیمانده آن فاز سوم است.
فاز اول طرح از خیابان انسجام تا بلوار شهید کریمی در اوایل سال 95 گشایش یافت، و فاز دوم آن نیز از میدان شهید کریمی تا شهرک قدس اواخر سال گذشته به بهره برداری رسید.
بلوار آیت الله بروجردی بار ترافیکی را در بلوار غدیر و میدان ارتش کاهش می ‌دهد و در نتیجه بار ترافیکی در طول این مسیر توزیع می ‌شود.

** رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در سخنانی در حاشیه این بازدید با اشاره به در پیش بودن موعد تقدیم بودجه سال 97 شهرداری به شورای اسلامی شهر، افزود: درنشست هایی که با شهرداری داشتیم اولویت های زیادی را برای این بودجه تعریف کردیم که در دستور کار است.
عبدالله جلالی طرح های نیمه تمام از جمله ورودی شهر، فاز 5 عمار و یاسر که از ضرورت های مهم در هسته مرکزی شهر است، را از اولویت های بودجه سال آینده شهرداری برشمرد، و گفت: احداث پارکینگ در نقاط متراکم و پر تردد شهر و برخی طرح های دیگر مانند شهید کاظمی که باید مباحث آن حل و فصل شود نیز از اهمیت زیادی در این بودجه برخوردار هستند.
جلالی با بیان اینکه اولویت های بودجه شهرداری قم هم در بحث مسائل عمرانی و هم در مسائل فرهنگی متناسب با منابع و ظرفیت های موجود مورد مذاکره قرار گرفته است، افزود: ما معتقدیم که طرح های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند و مدیریت شهری بیش از گذشته در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثر خود را ایفا کند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.