به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی پور حسین عصر دوشنبه درجمع خبرنگاران در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قم اظهار داشت: در این همایش محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و احمد احمدی، مسیح مهاجری و سایر شخصیت های علمی به سخنرانی در خصوص فضایل اخلاقی مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهند پرداخت.
وی افزود: برگزاری 2 میزگرد علمی، ارائه مقاله های برتر، رونمایی سه عنوان کتاب به نام های گفتارهای اخلاقی آیت الله رفسنجانی، اخلاق در فرهنگ قرآن در سه جلد و کتاب مقاله های برتر در خصوص زندگانی و اخلاق فردی و اجتماعی ایشان از جمله برنامه های مختلف در این همایش است.
وی از تشکیل دفتر تبیین اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد و گفت: این دفتر در حال تکمیل مراحل اداری است تا هرسال همایش های مختلفی در خصوص ابعاد این شخصیت برگزار کنند امسال نیز به بعد اخلاقی ایشان پرداخته است چرا که ایشان اخلاق مدار بودند و توجه جدی به مسائل اخلاقی در جامعه داشته اند.
دبیرعلمی همایش بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: ایشان به عنوان عالم روحانی در عرصه سیاسی ورود جدی داشته است و اخلاق و سیاست را تلفیق کرده بودند از این رو باید شخصیت و اندیشه اخلاقی ایشان به جامعه عرضه شود.
وی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی فرزند حوزه علمیه است گفت: موسسه های علمی و حوزوی بسیاری در برگزاری این همایش سهیم هستند که نشانگر علاقه مندی آنان به این شخصیت علمی و اخلاقی است چرا که ایشان نمونه کامل یک انسان حوزوی بوده و حق عظیمی بر گردن حوزویان داشته است.
پور حسین افزود: این عالم فرزانه دارای ابعاد مختلف هستند که نگاه ما به زندگی ایشان اخلاقی است که در مسیر دستاوردهای امام راحل و انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند.
وی با تاکید بر این که آیت الله هاشمی رفسنجانی شناسنامه انقلاب اسلامی است گفت: ایشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزات شرکت کرده وبعد از انقلاب اسلامی در کنار امام راحل مسئولیت های مختلف را عهده دار شدند.
وی ادامه داد: سازندگی از دیگر افتخارات ایشان است که در کارنامه فعالیتشان مشهود است و در سال های آخر عمرشان ریاست مجمع تشخیص مصلحت را بر عهده داشته و خدماتی عرضه کرده اند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری 19 دی ماه سال 95 در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
پیکر ایشان صبح روز سه شنبه، 21 دی ماه 95 با حضور میلیونی مردم عزادار ایران اسلامی در دانشگاه تهران تشییع شد و در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) آرام گرفت.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.