به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، محسن بهشتی در چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان افزود: از ابتدای سال گذشته تا پایان آبانماه 95، تعداد 147 تن از هم میهنان در محورهای استان جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در سال جاری با 42 تن کاهش به 105 تن رسیده است.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
وی همچنین بر ساماندهی بار فروشان در محور قم - سلفچگان تاکید کرد و گفت: 6 نقطه برای استقرار این بارفروشان در طول محور جانمایی شده که باید در این نقاط مستقر شوند و استقرار در دیگر نقاط محور توسط پلیس راه با اعمال قانون مواجه خواهد شد.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بلاتکلیفی طرح پل روگذر محور سلفچگان - ساوه در تقاطع روستای تاج خاتون با راه‌آهن اظهار داشت: این طرح که حدود 3 سال است بلا استفاده مانده، نماد بی‌توجهی متولیان طرح به خواسته‌ها و نظرات مردم است.
بهشتی افزود: مسئولان استان در حالی باید پاسخگوی این مطالبات مردمی باشند که این طرح، ملی است و سازمان راهداری کشور باید تکلیف کارفرما و پیمانکار آن را روشن کند.
وی به رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان راهداری اشاره کرد و بیان داشت: با توافق بعمل آمده مقرر شد تا کارفرمای طرح در استان تغییر نماید و پیمانکار هم اگر توان اجرا دارد هر چه سریعتر طرح را تکمیل کرده و به بهره‌ برداری برساند و اگر توان ندارد از این طرح خلع ید شود.
وی به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، 2 ماه مهلت داد تا با رفع مشکلات حقوقی، این طرح را تعیین تکلیف نماید.
1175/ تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.