به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، حجت‌الاسلام‌ سید رسول علوی به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: طی چندین سال گذشته تا کنون 439 کتاب در این پژوهشگاه در سه بخش ترویجی، بنیادین و علمی پژوهشی به چاپ رسیده است که از این تعداد یکصد اثر پژوهشی در سال جاری منتشر شده است.
وی افزود: این پژوهشگاه در قالب پنج پژوهشکده علوم اسلامی، علوم انسانی، علوم اسلام و غرب، علوم ادیان و مطالعات منطقه ‌ای فعالیت می کند و نمایندگانی بیش از 40 کشور را زیر پوشش قرار داده است که به زبان های مختلف آثار را تولید می کنند.
وی با بیان این که در این پژوهشگاه حدود 40 پژوهشگر فعالیت می کنند گفت: 22 گروه علمی در این پژوهشگاه با 19هیات‌ علمی و پژوهشگران مشغول به فعالیت هستند که بیشتر پژوهش ها به صورت بنیادین و کاربردی سازی انجام می شود.
علوی ادامه داد: همچنین حوزه کاری به قدری گسترده است که در حوزه موضوع های دینی و منطقه ‌ای، پژوهشگران سفارش هایی را قبول کرده و با محتواهای غنی تولید می کنند و در اختیار درخواست کنندگان قرار می دهند.
وی به منابع غنی پژوهشی در این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هشت هزار پایان ‌نامه در مخزن پژوهشگاه المصطفی نگهداری می شود که این پایان نامه ها در خصوص مسائل روز جامعه و در عرصه بین المللی تهیه شده است.
وی از فعالیت پنج نشریه خبر داد و گفت: این نشریه های به زبان های بین المللی منتشر می شود و در کنار آن تاکنون 250 نشست علمی و تخصصی در پژوهشگاه برگزارشده است و کتابخانه مرکزی و مرکز ملی المصطفی تحت عنوان کتابخانه جامع در حال ارائه خدمات به پژوهشگران است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی ادامه داد: طبق آمارها حدود 20 هزار دانشجو در این پژوهشگاه مشغول به فعالیت بوده و 25 هزار دانشجو نیز در خارج از کشور در حال تحصیل هستند.
وی برنامه های هفته پژوهش این پژوهشگاه را برگزاری 2 کارگاه با موضوع های معنویت گرایی کاذب و شیوه های مقاله نویسی، همچنین برگزاری نمایشگاه آثار پژوهشی، رونمایی از آثار پژوهشی، معرفی کتاب برتر، تقدیر از برترین پژوهشگران و برگزاری سایر جلسه های مختلف علمی و پژوهشی برشمرد.
علوی، از برگزاری بیستمین جشنواره شیخ طوسی در قم خبر داد و گفت: این جشنواره اسفندماه سال جاری با هدف بررسی آثار و تولیدات علمی و پژوهشی طلاب در حوزه‌ های مختلف برگزار می شود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، روز 25 آذرماه از سوی «شورای فرهنگ عمومی کشور» به نام روز پژوهش نامگذاری شد.
معاون پژوهشی پژوهشگاه بین ‌المللی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: امسال 100 اثر پژوهشی و آموزشی در این پژوهشگاه در حوزه های علوم انسانی و اسلامی، اسلام و غرب، مطالعات منطقه ای و سایر موارد به زبان های مختلف تولید شده است.
46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 818994
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.