به گزارش ایرنا، روح الله امراللهی دوشنبه شب در نطق پیش از دستور بیست و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: با رفع این نارسایی و معضل مهم علاوه بر ارتقاء شهر به لحاظ کالبدی و شهرسازی، ارزش افزوده تولید شده در چشم انداز اقتصادی شهر تاثیرگذار است.
وی با اذعان به این که در شهرهای هم تراز قم و حتی پایین دست آن تا این اندازه نارسایی معابر نداریم، افزود: این نارسایی موجب بی نظمی سامانه حمل و نقلی شهر که عمده آن را تاکسی و اتوبوس تشکیل می دهد شده است.
امراللهی ادامه داد: با وجود چنین شرایطی نه تنها مردم به عنوان بهره برداران خدمات حمل و تقل شهری، بلکه سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز چون خدمت موثری صورت نمی گیرد، راضی نیستند.
عضو شورای شهر قم تصریح کرد: به طور حتم اختلال یاد شده، موجب بی توجهی شهروندان به مسائل ترافیکی شده، چراکه مانند یک زنجیره بخش های اقتصادی و اجتماعی شهر را با مخاطره رو برو کرده است.
امراللهی، نگاه و رویکردی راهبردی به مشکلات را ضروری برشمرد و افزود: باید در برنامه ریزی هایی که انجام می دهیم، بخش های اصلی شهر را به صورت متمرکز تقویت کنیم تا با تکمیل شبکه شوارع، نواقص ساختاری شهر نیز اصلاح شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسافت 25 کیلومتری شهرک پردیسان تا آرامستان بهشت معصومه و افزایش آمار حوادث رانندگی در این مسیر، پیش بینی اعتبار لازم در بودجه سال 97 کشور برای احداث کمربند غربی شهر و اتصال پردیسان به جاده اراک را مورد تاکید قرار داد و افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور با توجه به تجربه بهشت زهرا و سفرهای شهری زیادی که این آرامستان ایجاد کرده است، همه شهرداری ها را مکلف کرده تا در چهار نقطه شهر آرامستان هایی را احداث کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری قم پیرو این دستورالعمل در محدوده ای از شهر که از نظر وزش بادهای غالب و آلودگی آب های زیرزمینی مشکلاتی را به همراه ندارد، آرامستان امامزاده علیرضا نزدیکی منطقه جمکران را پیش بینی و مکان یابی نموده و برای آن بالغ بر 50 میلیارد ریال هزینه کرده است و برای تکمیل و بهره برداری آن نیازمند توجه بیشتر مسئولان و اختصاص بودجه بیشتر است.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

** حوزه و دانشگاه نقش موثری در یکپارچگی جامعه دارند
رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه به عنوان 2 نهاد انقلابی و تاثیرگذار نقش پیشرو و موثری در وحدت و یکپارچگی جامعه ایفا می کنند.
عبدالله جلالی اظهار داشت: داشتن یک آرمان و هدف واحد می تواند شرایط مطلوبی را برای جامعه اسلامی ایجاد کند.
وی پیروزی انقلاب اسلامی را محصول وحدت همه قشرها بیان کرد و افزود: حفظ این انقلاب و نظام نیز در گرو وحدت و همدلی همه نهادها بویژه 2 مرکز علمی و آگاهی بخش جامعه یعنی حوزه و دانشگاه است.
27 آذرماه سالروز شهادت آیت الله مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
جلالی با اشاره به هفته پژوهش افزود: پژوهش و تحقیق یک ضرورت مهم برای توسعه و تعالی کشور است، از این رو در این حوزه نیازمند سرمایه گذاری بیشتر هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان این که فعالیت های پژوهشی در همه زمینه ها کاربرد دارد، افزود: این فعالیت ها در حوزه مدیریت شهری و مسئولیت های مرتبط با آن نیز نقش اساسی دارد، چراکه به کاهش هزینه ها منجر می شود.
وی تغییر رویکرد و نگرش نسبت به پژوهش و تحقیق را ضروری برشمرد و افزود: طرح های پژوهشی باید به سمت کاربردی شدن و یک حرکت موثر در رفع نیازهای جامعه سمت و سو پیدا کنند.
25 آذر به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است.
چند تن از دانشجویان رشته های فیزیک و شیمی دانشگاه قم در این جلسه شورای شهر قم حضور داشتند. به گفته رئیس شورای اسلامی شهر قم قرار است، از این پس تعدادی از دانشجویان و دانش آموزان استان با هدف آشنایی با مسائل مدیریت شهری در جلسه های این شورا شرکت کنند.
در این جلسه به مناسبت 26 آذرماه روز ملی حمل و نقل از اقدام یکی از رانندگان تاکسی قم در قراردادن کتاب در داخل خودروی خود برای استفاده مسافران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تجلیل شد.
همچنین یکی از رانندگان خطوط اتوبوسرانی قم نیز که با هنر و خلاقیت قابل توجهی اتوبوس خود را تزیین و گل کاری کرده بود، نیز مورد تقدیر قرار گرفت.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.