مهدی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هشت دستگاه دوربین دیگر نیز سال آینده به مجموعه دوربین های کنترل سرعت محورهای مواصلاتی استان قم اضافه می شود و مکان یابی برای نصب این دوربین ها انجام شده است.
وی با اشاره به شناسایی 62 نقطه پرحادثه در استان قم، اضافه کرد: نقاط پرحادثه شناسایی شده به مرور زمان و با تخصیص اعتبار از ابعاد مختلف از جمله خط کشی، روشنایی و میزان شیب محورها اصلاح می شود.
وی خاطرنشان کرد: دوربین های کنترل سرعت علاوه بر ثبت سرعت لحظه ای خودرو، سرعت میانگین را نیز محاسبه می کند و اگر بالاتر از حد قانونی باشد، راننده جریمه می شود.
به گفته حسینی، سه دستگاه تابلوی سرعت نما که سرعت خودرو را در لحظه نمایش می دهد، در آزادراه قم - تهران و بزگراه قم - سلفچگان فعال است.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
استان قم دارای 8 راه مواصلاتی اصلی و 4 راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.