علیرضا یاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی به عنوان برنامه ای ملی و راهبردی است که در سال تحصیلی جاری برای همه واحدهای آموزشی متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه ای و کاردانش اجرا و تلاش می شود در قالب این برنامه کیفیت امور آموزشی و پرورشی ارتقا یابد.
وی اضافه کرد: طرح تعالی مدیریت بر اساس مبانی و مفاهیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با نگاهی تحول نگر و تحول گرا ترتیب یافته که با اجرای صحیح آن، مدرسه به مجموعه ای تصمیم گیر، خود ارزیاب، تعالی بخش، مشارکت جو و مسئولیت پذیر تبدیل شود.
وی گفت: بر همین اساس مدرسه با دیدگاه برنامه محوری، نقشه راه یک سال خود را بر اساس شاخص های تعیین شده تنظیم و در پایان سال با خود ارزیابی نقطه شکاف برنامه خود با برنامه اصلی را مشخص می کند.
یاری ادامه داد: در قالب این برنامه وضعیت آموزشی و پرورشی مدرسه در پایان سال سنجیده و برای سال تحصیلی آینده نقشه راه طراحی می شود تا عقب ماندگی ها جبران شود و شاخص های مدرسه در تمام ارکان ارتقا یابد.
وی، استانداردسازی آموزشی و پرورشی را از اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی سال تحصیلی گذشته در 149 واحد آموزشی ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان اجرا شد و 10 واحد آموزشی استان به مرحله کشوری راه یافتند.
معاون آموزش و پروش قم ادامه داد: این مدارس شامل 2 مدرسه ابتدایی، چهار مدرسه متوسطه اول، 2 مدرسه متوسطه دوم نظری و 2 واحد آموزشی هنرستان بودند که مورد تقدیر وزارت آموزش و پرورش قرار گرفتند.
در سال تحصیلی جدید، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در یک هزار و 100 مدرسه دولتی و حدود 300 مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.