به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه متأسفانه درکلانشهر قم با وسعت بسیاری ازبافت های فرسوده مواجه هستیم، بر ضرورت مقاوم سازی بافت های فرسوده تأکید کرد و گفت: نهادهای امدادی باید پیش بینی های لازم برای امدادرسانی به مردمی که دربافت های فرسوده زندگی می کنند را انجام دهند.
یک هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد و بیش از 697 هزار و 320 نفر از جمعیت شهر قم معادل حدود 70 درصد در بافت های ناکارآمد این شهر از جمله بافت های فرسوده، تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.
وی در ادامه افزود: باید از زلزله اخیر در استان کرمانشاه، درس های لازم را فراگرفته و تجربه هایی که نهادهای امدادی استان در این زلزله به دست آورده اند، بتوانیم در مواقع بحرانی به خوبی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه برخی رقابت ها در امدادرسانی در مناطق بحرانی وجود دارد که گاه مضر است، اظهار داشت: برای امدادرسانی در این مواقع، آموزش ها ارائه شده و مانورهایی برگزار شده است، اما این آموزش ها باید در صحنه عمل به خوبی خود را نشان دهد تا بتوانیم در اقدامات گوناگون موفق باشیم.
استاندار قم با بیان اینکه نباید برخی رفتارها و عملکرد نهادها و دستگاهها خدمات شایسته ای که انجام شده است را زیر سؤال ببرد، خاطرنشان کرد: استان ها باید تعداد مناسبی کانکس ها را به صورت قطعات آماده ذخیره سازی کنند تا در مواقع بحرانی بتوان از آنها به عنوان اسکان موقت استفاده کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان ماه امسال در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است. این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزیی دیده است.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت آمادگی دستگاههای اجرایی برای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد و گفت: گزارش ها در رابطه با کاهش نزولات آسمانی نگران کننده است، اما به هر حال نهادهای امدادی در فصل زمستان باید آمادگی خود را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه شرح وظایف و تکالیف مدیران و پرسنل دستگاهها در مواقع بحرانی باید به خوبی تبیین و تشریح شده و آموزش امداد و نجات همگانی شود، تصریح کرد: سوله های ذخیره سازی تجهیزات و امکانات باید کاملا آماده و به روز بوده و نهادهای امدادی هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به ستاد مدیریت بحران استان ارائه دهند.
جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم با حضور استاندار و معاونین استانداری قم و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8146 / 6133/خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.