به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمد رضا طلایی روز یکشنبه در گفت و گویی به مشخصات فنی کشتارگاه صنعتی دامشهر اشاره کرد و افزود: سالن کشتار صنعتی دام سبک با ظرفیت 2 هزار راس و کشتار دام سنگین با ظرفیت 200 راس، این کشتارگاه را تبدیل به یکی از بزرگترین کشتارگاه های صنعتی منطقه کرده است.
وی افزود: این کشتارگاه دارای اتاق های پیش سردکن لاشه به ظرفیت 90 تن و سالن بسته بندی گوشت به ظرفیت 20 تن در شیف می باشد و برای نگهداری بالای صفر گوشت نیز متناسب با ظرفیت بسته بندی امکانات لازم در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی دامشهر قم امکان نگهداری زیر صفر گوشت را با ظرفیت 150 تن داراست و می تواند در هر شیف 20 تن گوشت را در حالت انجماد نگهداری کند.
طلایی با اشاره به این که این کشتارگاه مجهز به سالن بسته بندی آلایش متناسب با ظرفیت کشتار است و امکان نگهداری بالای صفر آلایش را به ظرفیت 20 تن در شیف دارد، گفت: همچنین تونل انجماد آلایش به ظرفیت 50 تن در شیفت و نگهداری زیر صفر آلایش نیز به ظرفیت 50 تن در شیفت از دیگر امکانات کشتارگاه صنعتی دامشهر به شمار می آید.
وی با اشاره به این که این کشتارگاه یکی از مجهزترین کشتارگاه صنعتی منطقه می باشد که در راستای تکمیل زنجیره تولید در استان احداث شده است، تصریح کرد: کارخانه تبدیل ضایعات گوشت، استخوان و خون به پودر گوشت، پودر استخوان و پودر خون از دیگر امکانات این کشتارگاه محسوب می شود.
وی بیان داشت: کشتارگاه صنعتی دامشهر مجهز به سیستم تصفیه آب به ظرفیت 300 متر مکعب در شبانه روز و همچنین سیستم تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 300 متر مکعب در شبانه روز می باشد.
شهرک دامشهر قم که سال 1375 در 13 کیلومتری جاده قم - جعفریه احداث شد، با 30 کاروانسرای دام، سالانه میزبان حدود 600 هزار راس دام از استان های کشور است.
در استان قم سالانه حدود 320 هزار تن محصولات دامی تولید می شود.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.