آیت الله سید جعفر میرعظیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: با حضور حضرت معصومه (س) در قم شاهد نزول برکات این بانو و رشد این شهر مذهبی در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی بودیم که هر روز جلوه های عظمت و شکوه آن بیشتر می شود.
کریمه اهل بیت عصمت و طهارت (س) 23 ربیع الاول سال 201 قمری به شهر قم وارد شدند و مورد استقبال مردم دوست دار ولایت قم قرار گرفتند.
روز گذشته در سالروز ورود آن حضرت به قم، کاروان نمادین حضرت معصومه(س) به حرکت درآمده و مردم قم با استقبال از آن و پخش نقل و شیرینی و گلباران کردن مضجع شریف کریمه اهل بیت (ع) ، این روز مبارک را گرامی داشتند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت معصومه (س) از جهات مختلف شبیه به مادرش حضرت فاطمه زهرا (س) بوده و زنان ما باید در همه مسائل بویژه حجاب وعفاف ایشان را الگوی خود قرار دهند.
آیت الله میرعظیمی خاطرنشان کرد: وقتی نامه حضرت امام رضا (ع) به حضرت معصومه (س) رسید، حضرت به سرعت از مدینه به سمت ایران حرکت کرده و درساوه درگیری هایی رخ داده و عده ای از همراهان حضرت که تعداد زیادی از جوانان بنی هاشم بودند نیز مجروح شدند و این خبر شبانه به مردم قم رسید، آنان به سمت ساوه حرکت کرده و حضرت معصومه (س) را با واسطه امام زاده ابراهیم(ع) به سمت قم دعوت کردند.
آستان مقدس امام زاده ابراهیم در شهر مقدس قم و در محله شاه ابراهیم قرار دارد. سیدابراهیم بن احمد بن الامام موسی الکاظم (ع) از سادات جلیل القدر قم بود.
وی ادامه داد: روایات زیادی از امامان معصوم (س) در مورد جایگاه، عزت و اهمیت زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) در دست است که همه آنها بیانگر عظمت بانوی با کرامت است.
وی با اشاره به برخی احادیث معصومان (س) در مورد حضرت معصومه (س) گفت: حضرت امام رضا (ع) فرمودند: کسی که حضرت فاطمه معصومه را زیارت کند پاداش او بهشت است و امام جواد (ع) نیر می فرمایند: کسی که عمه ام را در قم زیارت کند پاداش او بهشت است.
میرعظیمی با اشاره به حدیث من زارها عارفاً بحقّها فله الجنة از امام رضا (ع) نیز گفت: حضرت فرمودند، کسی که
حضرت معصومه (س) را زیارت کند در حالی که آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد به بهشت می رود.
آیت الله میرعظیمی بیان داشت: بسیاری از بزرگان حضرت معصومه (س) را فاطمه ثانی و اشبه ترین به حضرت فاطمه می دانستند.
وی ادامه داد: توسل به حضرت معصومه (س) بدون پاسخ نخواهد بود و بنده بارها شاهد کرامات بزرگ این بانوی کرامت در شهر مقدس قم بوده ام.
در سال 201 قمری درپی انتقال اجباری امام رضا(ع) پیشوای هشتم شیعیان به خراسان، حضرت معصومه(ع) بعد از یک سال تحمل دوری برادر بزرگوارش از مدینه منوره عازم خراسان شد.حضرت فاطمه معصومه(س) در طول مسیر به علت رخداد وقایعی به شدت بیمار شد و از کاروانیان خواست تا او را به شهر قم برسانند.آن حضرت در 23 ربیع الاول سال 201 قمری به شهر قم وارد شده و مورد استقبال عده کثیری از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت.آن بزرگوار بعد از 17 روز اقامت در منزل موسی بن خزرج که به «بیت النور» شهرت یافت، در دهم ربیع الثانی سال 201 هجری دیده از جهان فرو بسته و در «باغ بابلان‏» قم دفن شد.
اخت الرضا، راضیه، مرضیه، معصومه، تقیه، نقیه، رشیده از القاب حضرت می باشد، معصومه لقب مشهور ایشان است که از حدیثی گرفته شده است علی بن موسی گفت : «هر کس معصومه را در قم زیارت کند مانند کسی است که مرا زیارت کرده است
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.