به گزارش ایرنا ازروابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه (س)،تولیت حرم مطهر دراین آیین گفت: تلاش می کنیم، بتوانیم به اتکا به نیروهای درون و کاهش هزینه‌ ها خدمت ‌های گسترده ‌تری را برای زائران دنبال کنیم.
آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به این که در حوزه خدمات‌ رسانی به مردم نباید به دنبال افزایش سرعت کار برای دادن گزارش و در نتیجه افزایش هزینه‌ ها باشیم، مطرح کرد: اقتصاد مقاومتی فقط به دوران محاصره و تهدید اختصاص ندارد، بلکه اقتصادی بر پایه درون زایی و متکی بر مجموعه داخلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به این که قداست شهر مقدس قم پیش از ورود حضرت معصومه(س) به این شهر مورد توجه اهل بیت(ع) بوده است، افزود: این که ایشان قبل از رسیدن به قم از این شهر سراغ می ‌گرفتند نشان می ‌دهد که به جایگاه این شهر آگاه بودند.
امام جمعه قم با بیان این که وجود حضرت معصومه(س) در شهر قم به برکات این شهر افزوده است، تصریح کرد: بر اساس تعابیر مختلف که از ترویج گسترده علوم اسلامی در شهر مقدس قم خبر می ‌دهد، می ‌توانیم به این نتیجه برسیم که این سرزمین از عنایت خاص اهل بیت(ع) برخودار است.
وی گفت: برای زندگی در سرزمینی خاص باید زندگی و رفتاری خاصی نیز داشته باشیم، به همین علت مردم شهر مقدس قم باید تلاش کنند تا خود را به ویژگی‌ های مورد نظر نزدیک کنند هر چند در دوره‌ های گوناگون با رشادت‌ ها و عملکردهای خود سبب سربلندی شده ‌اند.
وی ضمن تقدیر از تلاش‌ های انجام شده توسط خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) برای خدمت ‌رسانی مطلوب ‌تر به زائران اظهار کرد: حضرت معصومه(س) قدردان همه افرادی هستند که در این سرزمین به زائران خدمت می‌ کنند.
مسئول تدوین و نشر مرکز اسناد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در این مراسم، با اشاره به این که 6 اثر سندی به مناسبت 23 ربیع‌الاول رونمایی می ‌شود، گفت: امروز کرامات کریمه در آینه اسناد، اسناد سیاقی آستان مقدس فاطمی در دوره صفویه و قاجار و مشاغل قدیمی آستان مقدس فاطمی از قرن 9 تا 14 هجری قمری در 3 مجلد رونمایی می‌ شود.
حجت ‌الاسلام محمدباقر مشکاتی؛ از رونمایی اثر سندی عالمان دینی مدفون در حرم مطهر، آستان مقدس در آینه روزنامه قدیمی استوار قم و تاریخ صحن امام هادی(ع) یاد کرد و گفت: مرکز اسناد بیش از یک میلیون سند گردآوری و 400 هزار سند فهرست ‌نویسی شده را تهیه کرده است.
هم چنین مدیر فناوری و اطلاعات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این که پُرتال جامع به عنوان صفحه وب واسط برای راحت ‌تر کردن دسترسی مخاطبان در نظر گرفته شده است، گفت: در این درگاه می ‌توانیم به منابع مجازی مختلف آستان دسترسی داشته باشیم.
سعید سیاهلویی افزود: 70 تا 100 میلیون تومان هزینه تولید این پرتال جامع است، اما با استفاده از نیروهای داخلی این هزینه به سه و نیم میلیون تومان کاهش یافته است.
محمودنژاد مسئول معماری سنتی و اسلامی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز از بازگشایی آرامگاه مرحوم پروین اعتصامی به عنوان بقعه شعر و ادب پارسی یاد کرد و افزود: در طراحی داخلی این بقعه اصول چهارگانه معماری اسلامی در نظر گرفته شده و جزییات مورد نیاز هنر اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.
امروز سه شنبه همزمان با 23 ربیع الاول ، سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم است.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.