به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد 36 کتابخانه عضو مجمع کتابخانه های تخصصی استان یا همان مکتا هستند و مسئولان هشت کتابخانه نیز درخواست و آمادگی خود برای عضویت در این مجمع را اعلام نمودند.

** برگزاری همایش کتابخانه های تخصصی استان قم در روز پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیر ارشاد
وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش کتابخانه های تخصصی استان قم در روز پنجشنبه هفته جاری افزود: این همایش از ساعت 9 و با حضور مسئولان کشوری و استانی و با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله استادی از استادان برجسته حوزه علمیه قم در پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی(ره) بعد از گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم مقابل دائره المعارف فقه اسلامی برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این همایش را معرفی مکتا عنوان کرد و گفت: مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم زمینه بسیار خوبی را برای دسترسی آسان پژوهشگران و محققان به منابع فراهم کرده است و با عضو شدن در آن دیگر لازم نیست همانند گذشته وقت زیادی را برای یافتن منابع پژوهشی خود صرف کنند.
حسینی کاشانی همچنین در خصوص راه اندازی مجمع کتابخانه های تخصصی استان نیز گفت: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حرکت های خودجوش مردمی در عرصه فرهنگ، مجمع کتابخانه های تخصصی قم در سال 93 تشکیل، و برنامه های خوبی نیز برای حمایت از این حرکت پیش بینی شد.
وی برگزاری همایش مذکور را از جمله این برنامه ها برشمرد و افزود: در این همایش از آخرین محصولات استان در زمینه تولید کتاب رونمایی می شود و این اقدام می تواند الگوی خوبی در زمینه های فرهنگی و استفاده از ظرفیت های کتابخانه های تخصصی کشور برای هم افزایی بیشتر و رسیدن به اهداف تعیین شده باشد.

** برگزاری رایگان دوره تکمیلی روزنامه نگاری در قم
وی همچنین با اشاره به برگزاری دوره مقدماتی آموزش روزنامه نگاری توسط معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سال گذشته افزود: با توجه به بازخورد خوبی که شاهد بودیم، دوره تکمیلی آن نیز از اول دیماه سال جاری آغاز می شود و تا بیستم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان این که شرکت در این دوره آموزشی برای همه خبرنگاران و اصحاب رسانه رایگان است، افزود: علاوه بر کسانی که در دوره مقدماتی سال قبل شرکت کردند، آن دسته از خبرنگارانی که در سال های گذشته دوره مقدماتی را گذراندند نیز امکان حضور دارند.
به گفته حسینی کاشانی، مبانی عکاسی، صفحه آرایی، کارگاه عملی روزنامه نگاری، عکاسی خبری و چاپ و نشر از جمله کلاس ها و موضوع های این دوره به شمار می آید.
وی با اشاره به فراخوان صورت گرفته برای برنامه های هفته قرآن و عترت طی روزهای 6 تا 12 اسفند ماه نیز افزود: در این هفته دستاوردهای علوم قرآنی استان در شاخه های گوناگون شعر، داستان، مقاله، پایان نامه، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و سینمایی، فیلمنامه، تلاوت، آوا و نغمات دینی در قالب نمایشگاه و همایش معرفی می شود.
وی مجموعه هایی از قبیل معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، شورای توسعه قرآنی، موسسه های قرآنی، صدا و سیما و همه انجمن های هنری، ادبی و سینمایی استان را از دست اندرکاران برنامه های هفته یاد شده دانست و با بیان این که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل ارشاد قم مراجعه کنند، افزود: برترین ها نیز در روز هفدهم اسفندماه سال جاری طی آیینی تجلیل می شوند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.