به گزارش ایرنا، در این تجمع استادان و طلبه های این مدرسه در مدرسه مذکور، شعارهای 'مرگ بر آمریکا'، 'مرگ بر اسراییل'، 'فلسطین پیروز است اسراییل نابود است'، 'خونی که در رگ ماست هدیه به رهبرماست'، 'ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند'، 'ای رهبر آزاده آماده ایم آماده' و هیات منه الذله سردادند.
یکی از طلبه های غیرایرانی این مدرسه ضمن محکومیت سخنان رئیس جمهوری آمریکا گفت: ملت باکرامت فلسطین با تمام قدرت مقابل ستمگران ایستاده اند، در حالی که جهانیان آنها را به فراموشی سپرده اند.
'علی قاسم' بر پیروی از راه حضرت سیدالشهدا(ع) تاکید و خاطرنشان کرد: دفاع از مظلومان و ستمدیدگان دنیا از جمله مردم کشور فلسطین وظیفه همه ما می باشد.
«احسانی» یکی دیگر از طلبه های غیرایرانی این مدرسه نیز در سخنانی ضمن محکومیت جنایت های رژیم اشغالگر قدس گفت: آمریکا که درصدد غارت و چپاول سایر کشورهاست، حق ندارد درباره کشورهای دیگر هم چون فلسطین اظهار نظر کند.
وی تاکید کرد: استکبارستیزی وظیفه همه ماست و باید با بصیرت، هوشیاری و آگاهی در مقابل توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان اسلام بایستیم.
در پایان این تجمع، ضمن به آتش کشیده شدن پرچم های اسراییل و آمریکا، بیانیه ای قرائت و شرکت کنندگان با سردادن «الله اکبر» آن را تایید کردند؛ در این بیانیه ضمن محکومیت انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس آمده است: برای نابودی استکبار تعلل نمی کنیم و از همه جنبش های اسلامی از جمله کشور فلسطین حمایت می کنیم.
در این بیانیه آمده است: ضمن انزجار از دشمنان اسلام و جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی، اعلام می کنیم که با تمام توان مقابل استکبار و دشمنان اسلام می ایستیم.
مدیر مدرسه علمیه مومنیه در حاشیه این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: طلبه های مدرسه مومنیه در این تجمع خودجوش نشان دادند که طلاب نیز مانند سایر مسلمان های دنیا در کنار مردم فلسطین حضور دارند و سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا و جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادالله خیریان افزود: همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند؛ آمریکا شیطان بزرگ است، و حیله های گوناگونی دارد و با این دست و پا زدن ها به جایی نمی رسد و مشاهده کردیم که سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا حتی مورد تایید هم پیمانانش نیز قرار نگرفت.
وی ضمن محکومیت جنایت های آمریکا و اسراییل اظهار کرد: این حرکت اخیر آمریکا موجب شد تا مسلمانان باردیگر مساله فلسطین را جدی بگیرند و متحد و یک صدا در برابر دشمنان اسلام بایستند و حمایت خود را از کشور فلسطین اعلام کنند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پس از ماه ها کش و قوس بر سر اعلان تصمیم کاخ سفید در مورد به رسمیت شناختن پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی، 15 آذرماه جاری، دستورالعمل انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را امضا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.»
مدرسه علمیه مومنیه از مدارس مجتمع آموزش عالی مدرسه حجتیه وابسته به جامعه المصطفی العالمیه است که حدود 200 طلبه غیرایرانی در این مدرسه مشغول تحصیل می باشند و در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان) شهر قم قرار دارد.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.