به گزارش ایرنا، احد جمالی روز سه شنبه در نشست با نمایندگان تشکل های دانشجویی استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم، افزود: حضور و مطالبه گری دانشجویان در عرصه های سیاسی و اجتماعی موجب پویایی هرچه بیشتر نظام می شود و مسئولان دانشگاه ها باید شرایط را برای فعالیت مطلوب تشکل های دانشجویی فراهم کنند.
وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، برای همه قشرهای مردم به خصوص دانشجویان ظرفیتی را ایجاد کرده است تا آنان بتوانند سخنان و انتقادهای خود را با آزادی کامل بیان کنند.
وی ادامه داد: اکنون که نظام دوران بالندگی خود را سپری می کند لازم است این سطح از آزادگی در چارچوب قوانین و منافع کشور، تقویت شود و محدودیت های بی مورد بر سر راه فعالیت های تشکل های دانشجویی قرار نگیرد.
جمالی گفت: میدان دادن به دانشجویان برای انجام فعالیت های سیاسی و فرهنگی، سرمایه اجتماعی نظام را تقویت می کند و باعث پرورش مدیرانی توانمند در آینده می شود.
وی افزود: مسئولان دانشگاه ها باید شرایط لازم برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را فراهم کنند تا دانشجویان کشور با شجاعت، نکته سنجی و قدرت استدلال بتوانند پیرامون مسائل مختلف نظام، نظر دهند و در حل مشکل ها مشارکت کنند.
وی با بیان این که نباید از تغییر ترسید، ادامه داد: فعالان تشکل های سیاسی در دانشگاه ها باید به دیدگاه های مخالف احترام بگذارند و در مسائلی که منافع ملی مطرح است با یکدیگر مشارکت کنند.
معاون سیاسی استاندار قم گفت: تغییر در روند مدیریت کشور و رها شدن از اقتصاد تک محصولی، تنها با حضور پرشور دانشجویان در عرصه های اجتماعی ممکن است؛ چراکه همین پژوهش ها و تحقیقات علمی در دانشگاه هاست که می تواند مسیر جدیدی را در مقابل چشم مسئولان نظام باز کند.
وی بیان کرد: امروز مقاله ها و پژوهش های علمی انجام شده در دانشگاه های کشور از نظر کمیت جایگاه خوبی دارد اما برای حضور موفق تر در عرصه های بین المللی لازم است سطح کیفیت این فعالیت ها روز به روز تقویت شود و در این راستا تشکل های دانشجویی نقش بسزایی دارند.
وی ادامه داد: دانشجویان باید به عنوان مشاورانی کارآمد نظرهای خود را به مسئولان ارائه دهند، چراکه خلاقیت و آزاد اندیشی نهفته در ذهن ایشان می تواند، راهگشای سیاست های نظام باشد.
جمالی گفت: دانشجویان و تشکل های دانشجویی فعال در استان قم برای حل مشکل های احتمالی خود می توانند به معاونت سیاسی استانداری قم مراجعه کنند، چرا که راهبرد دولت حضور فعال و موثر تشکل های دانشجویی در عرصه های مختلف مورد نیاز نظام است.
وی بیان کرد: جریان های سیاسی مختلف از اصولگرا تا اصلاح طلب با حفظ تعادل و همکاری می توانند در زمینه های مختلف موفق شوند و تشکل های دانشجویی فعال در استان قم نیز باید از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند و در کارها بایکدیگر مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به این که انتظار از برخی مدیران استان برای ارائه خدمت به مردم بالاتر از حد موجود است، ادامه داد: دانشگاه می تواند، مدیرانی که بدون محافظه کاری در مسیر خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند را پرورش دهد.

** مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این جلسه گفت: دانشگاه مهمترین کانون حضور افراد فعال و پرشور جامعه است که در کنار علم آموزی برای حل مشکل های فرهنگی و اجتماعی کشور نیز تلاش می کنند.
عطاء الله قاسمی افزود: دانشگاه با ایجاد مولفه های اعتماد، مشارکت و رضایت در میان دانشجویان، سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می دهد و باعث تقویت حضور جوانان در عرصه های ملی می شود.
وی ادامه داد: به هر میزان که بستر فعالیت تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها فراهم شود، شرایط رقابت های سالم سیاسی و اجتماعی در جامعه تقویت می شود و این در نهایت منجر به کاهش آسیب های موجود می گردد.
همچنین در این جلسه مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی به عنوان یکی از ارکان مهم فعالیت تشکل های دانشجویی باید در دستور کار مسئولان دانشگاه های استان قرار گیرد.
مرتضی بابایی افزود: کمیسیون دانشجویی استان قم به صورت منظم در هر ماه جلسه ای را با حضور مسئولان دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی برگزار می کند، تا مسائل و مشکل های این حوزه به طور مستمر پایش و راهکارهای رفع آن ارائه شود.
وی ادامه داد: از مسئولان تشکل های دانشجویی استان قم می خواهیم با آماده ساختن مستندات خود در جلسه های کمیسیون دانشجویی استان شرکت کنند و نظر خود را در ارتباط با مسائل پیش روی نظام ارائه دهند.
در این جلسه مسئولان و نمایندگان تشکل های دانشجویی استان قم به بیان دیدگاه و نظرات خود پیرامون راهکارهای بهبود کیفیت فعالیت های تشکل های دانشجویی پرداختند.
استان قم دارای 30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی است و بیش از 70 هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند، همچنین 60 تشکل دانشجویی در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه های استان فعال است.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.