به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه دردیدار وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان، تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورداری همه اتباع خارجی از نعمت تحصیل را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: حتی فرزندان اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز به کشور وارد شده اند نیز از این موهبت بهره مند هستند.
وی در ادامه همکاری دو کشور ایران و افغانستان را بر اساس دوستی و احترام متقابل عنوان کرد وگفت: کشورهای منطقه بویژه مسلمانان باید به اصل اتحاد تکیه نموده و در برابر هرگونه تهاجم غیراصیل داخلی و خارجی متحد باشند.
وی با اشاره به توجه ایران به امنیت سایر کشورهای مسلمان بویژه همسایگان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به درخواست کمک از سوی کشورهایی که مورد تخاصم واقع شده اند پاسخ مثبت داده است.

** وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان نیز در این دیدار با بیان این که افغانستان امن به نفع منطقه است گفت: ‌عدم ثبات در یک کشور موجب ناامنی در کشورهای همسایه می شود.
فیض محمد عثمانی با بیان این که کشور ایران طی چهار دهه گذشته مهمان نوازی بسیار خوبی از اتباع افغانستان داشته است افزود: جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان سبب خیر بوده است.
وی اضافه کرد: به برکت این مهاجرت ها و استفاده از موهبت آموزش عالی ایران، صفحه جدید علمی فرهنگی و تمدنی در افغانستان باز شد.
وزیر ارشاد ، حج و اوقاف افغانستان با بیان این که بسیاری از مهاجرت ها از روی اجبار و به منظور استفاده از نعمت آموزش و پرورش ایران است؛ گفت: آموزش عالی ایران در منطقه از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار است.
سفر فیض محمد عثمانی به قم ، دومین سفر مقامات دولت افغانستان طی ماه جاری به این استان می باشد.
محمد محقق معاون ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز اوائل آذرماه با سفر به قم با مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور و رئیس جامعه المصطفی العالمیه دیدار و گفت وگو کرد.
1175/ 6133/تنظیم: رضا علیمحمدی **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.