به گزارش ایرنا، حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به صورت باشکوه آذین بندی شده و درحال حاضر گروهی از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات(ع) از سراسر کشور با حضور در کنار مضجع شریف آن حضرت ضمن شرکت در آیین های جشن و سرور، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می گویند.
رواق‌ ها، صحن‌ها و شبستان های حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با برگزاری آیین های مختلف، مملو از عاشقانی است که دل های خویش را به مضجع شریفش گره زده و با در دست گرفتن شاخه های گل به مداحی اهل بیت(ع)، مولودی خوانی و سخنرانی در خصوص زندگی گهربار پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق(ع) گوش جان می دهند.
مردم متدین و دوستدار ولایت قم نیز از چند روز پیش با چراغانی و آذین بندی خیابانها و معابر و با حضور در آیین های هفته وحدت ، ارادت خود را به پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) نشان دادند.
کسبه و بازاریان مناطق مختلف استان نیز با چراغانی و برافراشتن پرچم های رنگی به نشانه پاسداشت هفته وحدت، عشق، ارادت و دلبستگی خود را به دین اسلام و اهل بیت (ع) ابراز داشتند.
در بیوت آیات عظام، دفتر رهبر معظم انقلاب، مساجد، تکایا و حسینیه های این شهر نیز به همین مناسبت مجالس جشن ترتیب یافته و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی گهربار حضرت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) را بیان می کنند.مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های جشن و سرور به شیوه سنتی، نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) ادای احترام می کنند.
همچنین به همین مناسبت شب گذشته، آیین های جشن و سرور در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرکه با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.
بسیاری از زوج های جوان نیز آغاز زندگی مشترک را به یمن سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) شب گذشته آغاز کردند.
حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال 570 میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشودند؛ مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول و علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نامگذاری کرد.
رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابوابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.
همچنین در 17 ربیع الاول سال 83 هجری ولادت با سعادت امام جعفر صادق(ع) در مدینه منوره اتفاق افتاده است.
نام مبارک آن حضرت جعفر و کنیه شریفش ابوعبدالله و لقب نورانی حضرت، صادق است.
7403/ 6133/ خبرنگار- محسن آقاگلی ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.