به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی روز دوشنبه در دیدار با علما و مراجع تقلید در قم اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری در سال 1371 تشکیل شد و در حال حاضر 50 درصد از کانون ها در روستا ها فعال است.
وی افزود: حدود 14 هزار کتابخانه نیز زیر نظر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور فعال است و جشنواره های متنوعی با موضوع های قرآنی و عترت در این کانون ها برگزار می شود.
وی با بیان این که یکی از فعالیت های مهم کانون های فرهنگی برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات مدهامتان است گفت: این جشنواره در حوزه حفظ، قرائت، تفسیر، اذان، ترتیل، مفاهیم و سایر موارد ترتیب می یابد که در آن افراد از 18 تا 30 سال می توانند شرکت کنند.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: 17 هزار و 300 تن در این دوره به رقابت خواهند پرداخت.
ارزانی با اشاره به این که مسابقات مدهامتان هر سال در یکی از استان ها برگزار می شود گفت: امسال به علت این که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است میزبان این دوره از مسابقات می باشد که از 21 تا 24 آذرماه جاری ترتیب می یابد.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط اعضای کانون ها در فعالیت های قرآنی ملی و بین المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ایجاد رقابت سالم و سازنده و آشنایی مسئولان با ظرفیت های موجود قرآنی در کانون ها از جمله اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.
ارزانی از اجرای طرح تلاوت قرآن کریم در سراسر کشور نیز خبر داد و گفت: کانون های فرهنگی و هنری این طرح را در مساجد کشور برگزار می کند تا جوانان به قرآن و آموزه های این کتاب آسمانی، انس بیشتری پیدا کنند.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.