به گزارش ایرنا، سرهنگ احمد حسینی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم با بی نظیر و کم نظیر دانستن جایگاه و نقش آفرینی استان قم در دوران دفاع مقدس ، افزود: تامین هزینه 3 روز جنگ تحمیلی، مقام دوم شهادت کشور، فعالیت لشکر 17 یکی از بزرگترین یگان های رزم دوران دفاع مقدس متشکل از رزمندگان پنج استان و نیز شهدای شاخص استان به عنوان شهدای ملی از جمله شهید فهمیده، شهدای بین المللی، شهدای روحانیت بخشی از ظرفیت های بی نظیر استان قم در دوارن دفاع مقدس است.
وی با تاکید بر ضرورت انجام کار فاخر در زمینه تدوین عملکرد استان قم در دوران دفاع مقدس گفت: در خصوص نقش آفرینی روحانیت معظم نیز آثار فاخری تا کنون تولید نشده است.
حسینی همچنین ادامه داد: راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، به منظور ثبت عملکرد و نقش آفرینی این استان و لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) درتاریخ دفاع مقدس، ستاد تدوین عملکرد لشکر 17 در سال 85 تشکیل و پس از سال ها فعالیت گسترده، جمع آوری اسناد و مدارک، مصاحبه ها، تطبیق اسناد و آثار، بهره مندی از صاحب نظران و کارشناسات مجموعه کلی مستندات عملکرد تهیه و گردآوری گردید.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم افزود: از سال گذشته کار تدوین عملکرد و کارنامه عملیاتی این لشکر در هشت جلد برنامه ریزی و طراحی شد که جلد اول از این مجموعه 8 جلدی با عنوان «نبرهای انقلابی» (مقطع ابتدایی جنگ تحمیلی تا پایان سال 61) به چاپ رسیده است.
وی گفت: طی سال های گذشته تمامی مستندات، فیلم ها، آثار، مصاحبه ها و تطبیق مستندات تهیه و جمع آوری گردیده است.
حسینی ادامه داد: تدوین و انتشار جلد اول کارنامه عملیاتی لشکر 17علی بن ابیطالب(ع) از سال گذشته آغاز و در سالروز شهادت شهیدان زین الدین رونمایی گردید و چاپ جلد دوم نیز در آینده نزدیک به چاپ می رسد.
لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) در دوران دفاع مقدس مشتمل بر نیروهای رزمنده استان های سمنان، زنجان، قزوین، مرکز و قم بوده است.
7404/ 6133/ خبرنگاررنگار: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.