به گزارش ایرنا، جمعی از کارکنان نیروهای مسلح استان قم اعم از سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش به رسم و سنت همه ساله با گردهمایی در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم در قالب هیات عاشقان ثارالله، همگام با دیگر هیات ها و دسته های سینه زنی با حرکت از مسیر میدان های امام خمینی(ره) و آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با حضور در بارگاه ملکوتی آن بانوی کرامت اجتماع باشکوهی را برپا کردند.
امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام اکبری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب (ع) و تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی در این مراسم حضور داشتند.
قم طی دیشب و امروز غرق در سوگ و ماتم شده و شیعیان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یاد این واقعه مصیبت بار تاریخ اسلام و مکتب تشیع را گرامی داشتند.
پیامبر اکرم درسال 11 بعثت، آخرین حج خود را با عنوان حجة الوداع انجام داد و دربازگشت در منطقه ای به نام غدیرخم به امر خداوند امام علی(ع) را به عنوان امام و ولی مردم بعد از خود منصوب کرد و سرانجام در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.
امـام حـسـن (ع) در روز 28 صـفـر سـال پـنـجـاه هـجـری در حـالی کـه 48 سـال از عـمـر مبارکش مـی گـذشـت به تحریک معاویه بدست همسر خود (جعده ) مسموم و شهید و در بقیع مدفون شد.
در حاشیه این مراسم نیز صندوق های جمع آوری کمک به مصدمان زلزله مناطق غربی کشور مستقر شده بود و مردم نوع دوست، مومن و همیشه در صحنه قم کمک های نقدی خود را به زلزله زدگان تقدیم می کردند.
زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه این هفته استان های غربی کشورمان را لرزاند که در این حادثه 433 تن کشته و بیش از هفت هزار تن مصدوم شدند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.